Docks Bruxsel kan succes van openingsdagen niet aanhouden | RetailDetail

Docks Bruxsel kan succes van openingsdagen niet aanhouden

Docks Bruxsel kan succes van openingsdagen niet aanhouden

Het nieuwe winkelcentrum Docks Bruxsel heeft de drukke dagen van de eerste weken niet kunnen aanhouden. Toen waren er dagelijks nog tot 30.000 bezoekers, maar momenteel heeft het winkelcentrum meer weg van een spookstad.

Helft minder bezoekers

“Er is hier nu 50 à 60% minder volk dan in de eerste twee weken na de opening. Nochtans komen Kerstmis en de kersaankopen dichterbij. Dit zou onze drukste periode van het jaar moeten zijn”, zegt de verantwoordelijke van H&M aan La Libre.

 

Ook andere uitbaters klagen over het lage aantal bezoekers in het winkelcentrum. Zo zegt de uitbaatster van de kiosk Les Cupcakes d'Emilie, die 2.500 euro per maand moet neertellen voor haar plekje, dat ze op een weekdag niet meer dan vijftig gebakjes weet te verkopen. “Er komt soms echt niemand. Er moet echt iets worden ondernomen zodat we onze job kunnen behouden”, klinkt het. Heel wat winkels klagen ook over het grote verschil tussen weekdagen en het weekend, waardoor ze moeilijk kunnen inschatten hoeveel bezoekers er over de vloer gaan komen.

 

Bij uitbater JLL klinkt het dat november sowieso een rustige maand is, in de aanloop naar de kerstaankopen. “Dit is normaal. Er is volgende week een vergadering gepland met de winkeliers om een eerste analyse te maken van de cijfers”, aldus marketingverantwoordelijke Katrien Giebens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.