Docks Bruxsel kan succes van openingsdagen niet aanhouden

Docks Bruxsel kan succes van openingsdagen niet aanhouden

Het nieuwe winkelcentrum Docks Bruxsel heeft de drukke dagen van de eerste weken niet kunnen aanhouden. Toen waren er dagelijks nog tot 30.000 bezoekers, maar momenteel heeft het winkelcentrum meer weg van een spookstad.

Helft minder bezoekers

“Er is hier nu 50 à 60% minder volk dan in de eerste twee weken na de opening. Nochtans komen Kerstmis en de kersaankopen dichterbij. Dit zou onze drukste periode van het jaar moeten zijn”, zegt de verantwoordelijke van H&M aan La Libre.

 

Ook andere uitbaters klagen over het lage aantal bezoekers in het winkelcentrum. Zo zegt de uitbaatster van de kiosk Les Cupcakes d'Emilie, die 2.500 euro per maand moet neertellen voor haar plekje, dat ze op een weekdag niet meer dan vijftig gebakjes weet te verkopen. “Er komt soms echt niemand. Er moet echt iets worden ondernomen zodat we onze job kunnen behouden”, klinkt het. Heel wat winkels klagen ook over het grote verschil tussen weekdagen en het weekend, waardoor ze moeilijk kunnen inschatten hoeveel bezoekers er over de vloer gaan komen.

 

Bij uitbater JLL klinkt het dat november sowieso een rustige maand is, in de aanloop naar de kerstaankopen. “Dit is normaal. Er is volgende week een vergadering gepland met de winkeliers om een eerste analyse te maken van de cijfers”, aldus marketingverantwoordelijke Katrien Giebens.