Dolle Dagen van Blokker geen succes | RetailDetail

Dolle Dagen van Blokker geen groot succes

Dolle Dagen van Blokker geen groot succes

De Dolle Dagen van Blokker zijn geen groot succes geworden. Bij de noodlijdende keten hoopten ze op een soortgelijke stormloop als bij de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf, maar daar kwam weinig van terecht.

Wel tevreden bij Blokker

Toch zijn ze bij Blokker niet helemaal ontevreden met het resultaat van de eerste Dolle Dagen. “Hadden wij het drukker willen zien en meer omzet willen draaien? Ja, maar we kregen wel veel nieuwe klanten”, zegt een woordvoerder van Blokker Holding aan De Telegraaf. “We zijn tevreden. Het was tenslotte de eerste keer.”

 

De Dolle Dagen waren een idee van Robert Bohemen, sinds 2015 marketingdirecteur bij Blokker en eerder ook aan de slag bij De Bijenkorf. Hij hoopte met het idee het gat in te vullen dat de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf en het Prijzencircus van V&D hebben achtergelaten. Daarvoor werden er heel wat producten speciaal ingekocht en tegen scherpe prijzen aangeboden.

 

“De eerste Dolle Dagen staan voor bijzonder assortiment, speciaal ingekocht. En we introduceren maar liefst 24 nieuwe merken. Vernieuwing staat bij Dolle Dagen voorop”, was Bohemen voor de start nog hoopvol. Die vernieuwing is dus echter niet zo succesvol gebleken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.