Dolle Dagen van Blokker geen succes | RetailDetail

Dolle Dagen van Blokker geen groot succes

Dolle Dagen van Blokker geen groot succes

De Dolle Dagen van Blokker zijn geen groot succes geworden. Bij de noodlijdende keten hoopten ze op een soortgelijke stormloop als bij de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf, maar daar kwam weinig van terecht.

Wel tevreden bij Blokker

Toch zijn ze bij Blokker niet helemaal ontevreden met het resultaat van de eerste Dolle Dagen. “Hadden wij het drukker willen zien en meer omzet willen draaien? Ja, maar we kregen wel veel nieuwe klanten”, zegt een woordvoerder van Blokker Holding aan De Telegraaf. “We zijn tevreden. Het was tenslotte de eerste keer.”

 

De Dolle Dagen waren een idee van Robert Bohemen, sinds 2015 marketingdirecteur bij Blokker en eerder ook aan de slag bij De Bijenkorf. Hij hoopte met het idee het gat in te vullen dat de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf en het Prijzencircus van V&D hebben achtergelaten. Daarvoor werden er heel wat producten speciaal ingekocht en tegen scherpe prijzen aangeboden.

 

“De eerste Dolle Dagen staan voor bijzonder assortiment, speciaal ingekocht. En we introduceren maar liefst 24 nieuwe merken. Vernieuwing staat bij Dolle Dagen voorop”, was Bohemen voor de start nog hoopvol. Die vernieuwing is dus echter niet zo succesvol gebleken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.