Doorstart V&D steeds onwaarschijnlijker

Doorstart V&D steeds onwaarschijnlijker

Het doemscenario voor de doorstart van warenhuisketen V&D lijkt steeds meer waarheid te worden. Verschillende vastgoedeigenaars leunen immers meer naar de kant van Hudson’s Bay, dat zijn zinnen heeft gezet op de panden van V&D.

 

Verhuurders zien geen toekomst met V&D

Toen bekend raakte dat Coolcat-oprichter Roland Kahn V&D ging overnemen, werd onmiddellijk gesteld dat heel veel zou afhangen van de vastgoedeigenaars. Die moeten immers hun fiat geven om verder te verhuren aan V&D. Veel verhuurders hebben echter geen vertrouwen in een toekomst met V&D en dreigen te zwichten voor het Canadese Hudson’s Bay.

 

Hudson’s Bay wil 35 van de in totaal 62 panden van V&D overnemen om er zijn eigen warenhuisketen te installeren. Hudson’s Bay is onder andere eigenaar van de keten Galeria Kaufhof en bronnen rond die keten zeggen dat de deal met de verhuurders bijna rond is. Dat stelt de NOS.

 

Het grootste probleem in de onderhandelingen is het feit dat Hudson’s Bay rechtstreeks kan onderhandelen met de verhuurders en dat zowel curatoren als Kahn zo weinig grip hebben op de situatie.

 

Bovendien begint de tijd te dringen voor V&D, want ten laatste dinsdag moet er een definitieve beslissing genomen worden. Is dat niet het geval, dan sluiten woensdag alle winkels de deuren en staat het personeel onherroepelijk op straat. Het beloven dus nog spannende dagen te worden voor iedereen die betrokken is bij V&D.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Back to top