Duitse winkelier vraagt entreegeld aan 'showroomers'

Duitse winkelier vraagt entreegeld aan 'showroomers'

Een winkelier in het Duitse Essen was het beu dat heel wat bezoekers van zijn cadeauwinkel enkel maar wat kwamen rond kijken. Daarom heeft hij besloten om voortaan 2 euro entreegeld te vragen aan iedereen die binnenwandelt.

“Kostbaar tijdverlies”

Wie de winkel van Michael Pütz in Essen binnen komt, wordt onmiddellijk gewaarschuwd dat hij daarvoor 2 euro zal moeten neertellen. Koopt de klant vervolgens niets, dan is hij het geld kwijt. Bij een aankoop krijgt de klant het geld wel terug. "Je moet weten dat ik overdag nog aan leveringen werk. Als hier iemand een kwartiertje komt rondkijken en ik kan niet doorwerken, dan stijgt de druk nog verder. Het is kostbare tijd die ik verlies", legt Pütz de reden achter zijn beslissing uit aan de Duitse krant Die Welt.

 

Pütz krijgt vanuit bepaalde hoeken steun voor zijn actie, vooral dan van andere winkeliers die het tevens beu zijn om een uitstalraam te zijn voor online winkels als Amazon. Andere gebruikers op Facebook zijn minder mild. “Men gaat toch kijken bij verschillende winkels voor men iets koopt! Ik vind dit afzetterij! Hopelijk wordt het verboden of krijgt hij nog weinig klanten over de vloer”, klinkt het in een post op Facebook.

 

Pütz is in ieder geval verrast dat sommige bezoekers er voor kiezen om het entreegeld gewoon neer te tellen, terwijl ze in ruil evengoed een kleine aankoop zouden kunnen doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top