Ecover verkoopt Franse fabriek aan Vandeputte

Ecover verkoopt Franse fabriek aan Vandeputte

Ecover heeft zijn fabriek in Boulogne-sur-Mer verkocht aan de familiegroep Vandeputte, ook een producent van zepen, detergenten en wasmiddelen. Vandeputte wil zo de productiecapaciteit uitbreiden om de vraag te kunnen volgen.

Mogelijkheden in Frankrijk

Vandeputte heeft momenteel ook al een fabriek in Moeskroen, maar daar was de productiecapaciteit te klein geworden. Ook ziet het bedrijf steeds meer opportuniteiten, waardoor de aankoop van de fabriek in Boulogne-sur-Mer een perfecte volgende stap is voor Vandeputte. Het bedrijf haalde in 2015 een omzet van 130 miljoen euro en stelt 230 mensen te werk. Net als Ecover heeft het veel aandacht voor duurzaamheid.

 

Ecover heeft zijn Franse fabriek verkocht, omdat het zijn volledige productie naar België verhuist. Daardoor stijgt de productie in de fabriek in Malle van 20 miljoen verpakkingen per jaar naar 35 miljoen verpakkingen. Ook in de toekomst moet de fabriek in Malle verder blijven groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top