Ecover verkoopt Franse fabriek aan Vandeputte | RetailDetail

Ecover verkoopt Franse fabriek aan Vandeputte

Ecover verkoopt Franse fabriek aan Vandeputte

Ecover heeft zijn fabriek in Boulogne-sur-Mer verkocht aan de familiegroep Vandeputte, ook een producent van zepen, detergenten en wasmiddelen. Vandeputte wil zo de productiecapaciteit uitbreiden om de vraag te kunnen volgen.

Mogelijkheden in Frankrijk

Vandeputte heeft momenteel ook al een fabriek in Moeskroen, maar daar was de productiecapaciteit te klein geworden. Ook ziet het bedrijf steeds meer opportuniteiten, waardoor de aankoop van de fabriek in Boulogne-sur-Mer een perfecte volgende stap is voor Vandeputte. Het bedrijf haalde in 2015 een omzet van 130 miljoen euro en stelt 230 mensen te werk. Net als Ecover heeft het veel aandacht voor duurzaamheid.

 

Ecover heeft zijn Franse fabriek verkocht, omdat het zijn volledige productie naar België verhuist. Daardoor stijgt de productie in de fabriek in Malle van 20 miljoen verpakkingen per jaar naar 35 miljoen verpakkingen. Ook in de toekomst moet de fabriek in Malle verder blijven groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.