Nieuwe managing director voor Kruidvat Nederland | RetailDetail

Ed van de Weerd nieuwe algemeen directeur Kruidvat Nederland

Ed van de Weerd nieuwe algemeen directeur Kruidvat Nederland
Shutterstock

A.S. Watson heeft Ed van de Weerd aangeduid als de nieuwe algemeen directeur voor Kruidvat Nederland. Hij volgt in die functie Johan Boeijenga op, die heeft besloten om de organisatie te verlaten.

 

Ervaring

Van de Weerd heeft doorheen de jaren al heel wat ervaring opgebouwd: zo begon hij zijn loopbaan in 1993 bij Procter & Gamble. In 2000 ging hij aan de slag bij Vodafone, om in 2006 over te stappen naar Ahold. Sinds 2011 bekleedt hij de functie van commercieel directeur bij Jumbo, waar hij nog tot april aan de slag blijft.

 

“Ed van de Weerd heeft zijn sporen in de retail ruimschoots verdiend en is de aangewezen persoon om als managing director leiding te geven aan Kruidvat Nederland. Ed heeft naast zijn kennis en ervaring ook een reputatie opgebouwd als een persoon bij wie het ondernemen in het bloed zit en voor wie de behoeften van de klant altijd centraal staan. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij met succes invulling zal geven aan de groeiambities van Kruidvat in Nederland”, aldus Gerard van Breen, CEO van A.S. Watson Benelux.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.