Nieuwe managing director voor Kruidvat Nederland | RetailDetail

Ed van de Weerd nieuwe algemeen directeur Kruidvat Nederland

Ed van de Weerd nieuwe algemeen directeur Kruidvat Nederland
Shutterstock

A.S. Watson heeft Ed van de Weerd aangeduid als de nieuwe algemeen directeur voor Kruidvat Nederland. Hij volgt in die functie Johan Boeijenga op, die heeft besloten om de organisatie te verlaten.

 

Ervaring

Van de Weerd heeft doorheen de jaren al heel wat ervaring opgebouwd: zo begon hij zijn loopbaan in 1993 bij Procter & Gamble. In 2000 ging hij aan de slag bij Vodafone, om in 2006 over te stappen naar Ahold. Sinds 2011 bekleedt hij de functie van commercieel directeur bij Jumbo, waar hij nog tot april aan de slag blijft.

 

“Ed van de Weerd heeft zijn sporen in de retail ruimschoots verdiend en is de aangewezen persoon om als managing director leiding te geven aan Kruidvat Nederland. Ed heeft naast zijn kennis en ervaring ook een reputatie opgebouwd als een persoon bij wie het ondernemen in het bloed zit en voor wie de behoeften van de klant altijd centraal staan. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij met succes invulling zal geven aan de groeiambities van Kruidvat in Nederland”, aldus Gerard van Breen, CEO van A.S. Watson Benelux.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.