Eerste Weekend van de Klant een succes | RetailDetail

Eerste Weekend van de Klant een succes

Eerste Weekend van de Klant een succes

Het voorbije weekend werd voor de eerste keer het Weekend van de Klant georganiseerd. Dat is een samensmelting van de Dag van de Klant en Sunday Shopday, waarbij Comeos en Unizo voor het eerst samenwerkten. De cijfers waren alvast positief.

Samenwerking

Op zaterdag verwerkte Worldline meer dan 7,5 miljoen transacties: een groei van 16% ten opzichte van de laatste Dag van de Klant. Ook op zondag was er sprake van een stijging van 15% ten opzichte van de Sunday Shopday van een jaar eerder. “De formule van samenwerking tussen de ketens en de zelfstandigen heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. De klant heeft dit weekend op de best mogelijke manier genoten van het winkelen en dat was net het doel van de actie”, zegt Dominique Michel van Comeos.

 

In vrijwel alle steden en gemeenten namen winkeliers deel aan het Weekend van de Klant. Daarbij bleven tienduizenden winkels het hele weekend geopend: niet enkel modezaken, maar ook parfumerieën, schoonheids-, elektro-, interieur- en speelgoedwinkels.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.