El Corte Inglés zoekt Vlaamse delicatessen en specialiteiten | RetailDetail

El Corte Inglés zoekt Vlaamse delicatessen en specialiteiten

El Corte Inglés zoekt Vlaamse delicatessen en specialiteiten

De Vlaams Economisch Vertegenwoordiger in Madrid, Dirk Verlee, is erin geslaagd Luciano Martín de la Rubia te strikken voor een B2B-ontmoeting aan Brussel. De Spanjaard is de verantwoordelijke aankoper van de gourmetafdeling van Spanjes grootste keten van department stores en blijkt op zoek naar Vlaamse leveranciers.

Wereldtop

“El Corte Inglés is de Rolls Royce van de Spaanse distributie. Het concern is de belangrijkste groep van Spanje en behoort tot de wereldtop-5 van grootwarenhuizen. Hun grootste troef is de excellente klantendienst en hun uitgebreide gamma”, weten ze bij  Flanders Investment & Trade (F.I.T.), het Vlaams Agentschap voor Internationaal Ondernemen.

B2B-ontmoeting

F.I.T. haalt Luciano Martín de la Rubia op 30 september naar Brussel voor individuele B2B-ontmoetingen met kandidaat-leveranciers. Waar de gourmetafdeling van El Corte Inglés op zoek naar is? “Topproducten van de fijnproeverij. Traditie, vakmanschap, excellentie en een klassevolle verpakking die hand in hand gaan met een uitzonderlijke smaakervaring”, aldus  Flanders Investment & Trade.

Preselectie

Producenten die menen dat hun product een plaatsje verdient bij El Corte Inglés kunnen dus hun kans wagen. El Corte Inglés beslist weliswaar zelf welke bedrijven het wil ontmoeten. Wie zich inschrijft voor de ontmoeting, zal namelijk een dossier moeten indienen, op basis waarvan Luciano Martín de la Rubia de selectie zal maken.

 

Inschrijven kan nog tot 10 september via www.flandersinvestmentandtrade.be

De Vlaams Economisch Vertegenwoordiger in Madrid, Dirk Verlee, is erin geslaagd Luciano Martín de la Rubia te strikken voor een B2B-ontmoeting aan Brussel. De Spanjaard is de verantwoordelijke aankoper van de gourmetafdeling van Spanjes grootste keten van department stores en blijkt op zoek naar Vlaamse leveranciers.

Wereldtop

“El Corte Inglés is de Rolls Royce van de Spaanse distributie. Het concern is de belangrijkste groep van Spanje en behoort tot de wereldtop-5 van grootwarenhuizen. Hun grootste troef is de excellente klantendienst en hun uitgebreide gamma”, weten ze bij  Flanders Investment & Trade (F.I.T.), het Vlaams Agentschap voor Internationaal Ondernemen.

B2B-ontmoeting

F.I.T. haalt Luciano Martín de la Rubia op 30 september naar Brussel voor individuele B2B-ontmoetingen met kandidaat-leveranciers. Waar de gourmetafdeling van El Corte Inglés op zoek naar is? “Topproducten van de fijnproeverij. Traditie, vakmanschap, excellentie en een klassevolle verpakking die hand in hand gaan met een uitzonderlijke smaakervaring”, aldus  Flanders Investment & Trade.

Preselectie

Producenten die menen dat hun product een plaatsje verdient bij El Corte Inglés kunnen dus hun kans wagen. El Corte Inglés beslist weliswaar zelf welke bedrijven het wil ontmoeten. Wie zich inschrijft voor de ontmoeting, zal namelijk een dossier moeten indienen, op basis waarvan Luciano Martín de la Rubia de selectie zal maken.

 

Inschrijven kan nog tot 10 september via www.flandersinvestmentandtrade.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.