Erfgenaam V&D wil verkoop merknaam terugdraaien | RetailDetail

Erfgenaam V&D wil verkoop merknaam terugdraaien

Erfgenaam V&D wil verkoop merknaam terugdraaien

Marc Vroom, achterkleinzoon van V&D-oprichter Willem Vroom, probeert samen met ondernemer Richard Otto de verkoop van de merknaam van V&D terug te draaien. Volgens hen heeft hun overnamepoging geen eerlijke kans gekregen.

Curatoren moeten elk bod onderzoeken

Otto en Vroom beweren dat de curatoren niet hebben gereageerd op een eerste mail en dat ze nadien te horen kregen dat het biedingsproces al te ver gevorderd was om nog mee in te stappen. Nochtans wilden ze een serieus bod uitbrengen. “Vroom heeft zijn zeer vermogende familie achter zich”, aldus Otto. “Het bod had hoger uit kunnen pakken als we de kans hadden gekregen om in onderhandeling te gaan.”

 

Aangezien de curatoren verplicht zijn om zoveel mogelijk geld binnen te halen, kan het niet onderzochte bod van Vroom wel eens een probleem vormen. Als de rechter-commissaris de denkwijze volgt, dan wordt de verkoop van de merknaam teruggedraaid. “Als curatoren zelf kunnen bepalen wie zij als serieuze kandidaten zien, dan zijn de schuldeisers aan de ratten overgeleverd, voegt Otto er aan toe.

 

Otto en Vroom hadden een gelijkaardig plan als Roland Kahn en zijn partners met de naam van V&D. Ook zij wilden een webshop opzetten. Daarnaast dachten ze ook aan de mogelijkheid van pop-upwinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten.