Erfgenaam V&D wil verkoop merknaam terugdraaien

Erfgenaam V&D wil verkoop merknaam terugdraaien

Marc Vroom, achterkleinzoon van V&D-oprichter Willem Vroom, probeert samen met ondernemer Richard Otto de verkoop van de merknaam van V&D terug te draaien. Volgens hen heeft hun overnamepoging geen eerlijke kans gekregen.

Curatoren moeten elk bod onderzoeken

Otto en Vroom beweren dat de curatoren niet hebben gereageerd op een eerste mail en dat ze nadien te horen kregen dat het biedingsproces al te ver gevorderd was om nog mee in te stappen. Nochtans wilden ze een serieus bod uitbrengen. “Vroom heeft zijn zeer vermogende familie achter zich”, aldus Otto. “Het bod had hoger uit kunnen pakken als we de kans hadden gekregen om in onderhandeling te gaan.”

 

Aangezien de curatoren verplicht zijn om zoveel mogelijk geld binnen te halen, kan het niet onderzochte bod van Vroom wel eens een probleem vormen. Als de rechter-commissaris de denkwijze volgt, dan wordt de verkoop van de merknaam teruggedraaid. “Als curatoren zelf kunnen bepalen wie zij als serieuze kandidaten zien, dan zijn de schuldeisers aan de ratten overgeleverd, voegt Otto er aan toe.

 

Otto en Vroom hadden een gelijkaardig plan als Roland Kahn en zijn partners met de naam van V&D. Ook zij wilden een webshop opzetten. Daarnaast dachten ze ook aan de mogelijkheid van pop-upwinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Gent is eerste centrumstad met eigen visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Unibail-Rodamco neemt sectorgenoot Westfield over

12/12/2017

Unibail-Rodamco neemt concurrent Westfield over voor 14 miljard euro. Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf krijgt zo 35 nieuwe winkelcentra in handen, waarvan 33 in de Verenigde Staten, en wordt zo het grootste vastgoedbedrijf ter wereld.

Back to top