Erotiekketen Christine le Duc sluit 13 winkels

Erotiekketen Christine le Duc sluit 13 winkels

Erotiekketen Christine le Duc gaat reorganiseren. Dertien filialen in Nederland zijn niet langer rendabel nu almaar meer klanten steeds vaker online kopen. Moederconcern Beate Uhse gaat dan ook sterker inzetten op internetverkoop.

Online is "dé groeidiamant"

Eigenaar Beate Uhse sluit eind februari de winkels van Christine le Duc in Maastricht, Utrecht, Breda, Heerlen, Apeldoorn, Leeuwarden, Amersfoort, Hoorn, Delft, Enschede en Ede. Het filiaal aan het Spui in Amsterdam gaat in mei dicht, dat in Rotterdam volgt eind juni. Door de sluiting gaan 40 arbeidsplaatsen verloren, al vallen er geen gedwongen ontslagen, zo meldt het bedrijf in een persbericht.

 

"Retail is nog steeds belangrijk voor Beate Uhse, maar we gaan wel volop mee met het nieuwe winkelen", zegt interim-CEO Kees Vlasblom, volgens wie de verkoop van lingerie en mode via internet een echte vlucht neemt. "Online is dé groeidiamant. Retail slankt nu af. De winstgevende winkels die open blijven gaan zich met volle kracht bezighouden met lokale marketing, beurzen en het zo klantvriendelijk mogelijk helpen van klanten die hun zintuigen willen gebruiken bij het kopen van erotische artikelen."

 

Beate Uhse is het grootste erotiekconcern van Europa. De beursgenoteerde onderneming bestaat bijna 70 jaar en is actief in 10 landen. De omzet bedroeg in 2014 ruim 142,9 miljoen euro en het concern voert circa 20.000 producten. In Nederland zijn de retailketen Christine le Duc en online erotiekwarenhuis Pabo de bekendste merknamen. In België is de Duitse groep actief met Pabo. In maart maakt het eroticaconcern zijn cijfers over 2015 bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top