Erotiekketen Christine le Duc sluit 13 winkels | RetailDetail

Erotiekketen Christine le Duc sluit 13 winkels

Erotiekketen Christine le Duc sluit 13 winkels

Erotiekketen Christine le Duc gaat reorganiseren. Dertien filialen in Nederland zijn niet langer rendabel nu almaar meer klanten steeds vaker online kopen. Moederconcern Beate Uhse gaat dan ook sterker inzetten op internetverkoop.

Online is "dé groeidiamant"

Eigenaar Beate Uhse sluit eind februari de winkels van Christine le Duc in Maastricht, Utrecht, Breda, Heerlen, Apeldoorn, Leeuwarden, Amersfoort, Hoorn, Delft, Enschede en Ede. Het filiaal aan het Spui in Amsterdam gaat in mei dicht, dat in Rotterdam volgt eind juni. Door de sluiting gaan 40 arbeidsplaatsen verloren, al vallen er geen gedwongen ontslagen, zo meldt het bedrijf in een persbericht.

 

"Retail is nog steeds belangrijk voor Beate Uhse, maar we gaan wel volop mee met het nieuwe winkelen", zegt interim-CEO Kees Vlasblom, volgens wie de verkoop van lingerie en mode via internet een echte vlucht neemt. "Online is dé groeidiamant. Retail slankt nu af. De winstgevende winkels die open blijven gaan zich met volle kracht bezighouden met lokale marketing, beurzen en het zo klantvriendelijk mogelijk helpen van klanten die hun zintuigen willen gebruiken bij het kopen van erotische artikelen."

 

Beate Uhse is het grootste erotiekconcern van Europa. De beursgenoteerde onderneming bestaat bijna 70 jaar en is actief in 10 landen. De omzet bedroeg in 2014 ruim 142,9 miljoen euro en het concern voert circa 20.000 producten. In Nederland zijn de retailketen Christine le Duc en online erotiekwarenhuis Pabo de bekendste merknamen. In België is de Duitse groep actief met Pabo. In maart maakt het eroticaconcern zijn cijfers over 2015 bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.