EuroCommerce roept Europa op tot actie

EuroCommerce roept Europa op tot actie
Shutterstock

EuroCommerce, de belangrijkste Europese vertegenwoordiger van de retailsector, noemt de beslissing van de Britse kiezer om de Europese Unie te verlaten een "wake-up call voor de Europese Unie".

Verlies van bakermat van retailinnovaties

“Het is een droevige dag, maar we moeten de wens van het Britse volk respecteren. Met hen verliezen we echter een voorstander van de vrije markt en de inbreng van een land dat steeds een drijvende kracht was achter een betere regulering en open handel. Groot-Brittannië is het land van de retailers en hun dynamisme heeft ervoor gezorgd dat ze een leider zijn in de innovatie in zowel de winkelstraat als voor de online handel”, zei directeur-generaal Christian Verschueren.

 

Verschueren en EuroCommerce noemen de Britse beslissing dan ook een belangrijk signaal voor de rest van Europa: ze vinden het tijd dat er wordt gezorgd voor meer voorspoed en meer jobs. Dat kan door een kader te creëren dat technologische innovatie, concurrentie en investeringen ondersteunt, heet het.

 

Tevens vraagt de organisatie aan de Europese leiders ervoor te zorgen dat de uitstap van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie ordentelijk verloopt. Eurocommerce overkoepelt de belangrijkste nationale handelaarsorganisaties en vertegenwoordigt 5,4 miljoen ondernemingen, zowel multinationale distributeurs als lokaal opererende familiale ondernemingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Heritage House is hét voorbeeld van een conceptstore”

24/05/2017

De Antwerpse conceptstore Heritage House, gespecialiseerd in Belgisch fooddesign, wil uitgroeien tot een belevingsmerk met internationale allure. De initiatiefnemers openden een pop-up in Home of Retail, het co-creatieplatform van RetailDetail. 

Waarom retailers kleur moeten bekennen

24/05/2017

Of het nu gaat om een sofa, een schoonmaakproduct of een nieuwe outfit: kleur is cruciaal bij de aankoop. Toch wordt het belang van de factor kleur nog onderschat. Trendwatcher Hilde Francq schreef er een boek over: ‘Kleur verkoopt’. 

Forse winstdaling voor Marks & Spencer

24/05/2017

Ondanks een lichte omzetstijging is de winst voor belastingen bij het Britse Marks & Spencer vorig jaar met meer dan de helft teruggevallen. Zoals verwacht was er bij de verkoop van kleding een omzetdaling.

Shoptalk Europe maakt agenda bekend en geeft tickets weg

23/05/2017

(publireportage) De beurs Shoptalk Europe, die van 9 tot 11 oktober doorgaat in Kopenhagen, heeft naast haar agenda ook een programma bekendgemaakt waarmee retailers gratis kaarten en een deelname in de reiskosten kunnen krijgen.

Hema Schilde als eerste in nieuw jasje

23/05/2017

De vestiging van Hema in Schilde is de eerste Belgische winkel die in een nieuw jasje is gestoken en voortaan volgens het nieuwe concept van de keten werkt. Dit jaar moeten er nog zeventig winkels vernieuwd worden.

Pieter Malfliet versterkt RetailDetail

23/05/2017

Het team van RetailDetail blijft groeien: deze week haalden we opnieuw een jonge kracht aan boord. Sinds maandag 22 mei werkt Pieter Malfliet bij RetailDetail als Event & Partnerships Manager.

Back to top