EuroCommerce roept Europa op tot actie

EuroCommerce roept Europa op tot actie
Shutterstock

EuroCommerce, de belangrijkste Europese vertegenwoordiger van de retailsector, noemt de beslissing van de Britse kiezer om de Europese Unie te verlaten een "wake-up call voor de Europese Unie".

Verlies van bakermat van retailinnovaties

“Het is een droevige dag, maar we moeten de wens van het Britse volk respecteren. Met hen verliezen we echter een voorstander van de vrije markt en de inbreng van een land dat steeds een drijvende kracht was achter een betere regulering en open handel. Groot-Brittannië is het land van de retailers en hun dynamisme heeft ervoor gezorgd dat ze een leider zijn in de innovatie in zowel de winkelstraat als voor de online handel”, zei directeur-generaal Christian Verschueren.

 

Verschueren en EuroCommerce noemen de Britse beslissing dan ook een belangrijk signaal voor de rest van Europa: ze vinden het tijd dat er wordt gezorgd voor meer voorspoed en meer jobs. Dat kan door een kader te creëren dat technologische innovatie, concurrentie en investeringen ondersteunt, heet het.

 

Tevens vraagt de organisatie aan de Europese leiders ervoor te zorgen dat de uitstap van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie ordentelijk verloopt. Eurocommerce overkoepelt de belangrijkste nationale handelaarsorganisaties en vertegenwoordigt 5,4 miljoen ondernemingen, zowel multinationale distributeurs als lokaal opererende familiale ondernemingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Back to top