EuroCommerce roept Europa op tot actie

EuroCommerce roept Europa op tot actie
Shutterstock

EuroCommerce, de belangrijkste Europese vertegenwoordiger van de retailsector, noemt de beslissing van de Britse kiezer om de Europese Unie te verlaten een "wake-up call voor de Europese Unie".

Verlies van bakermat van retailinnovaties

“Het is een droevige dag, maar we moeten de wens van het Britse volk respecteren. Met hen verliezen we echter een voorstander van de vrije markt en de inbreng van een land dat steeds een drijvende kracht was achter een betere regulering en open handel. Groot-Brittannië is het land van de retailers en hun dynamisme heeft ervoor gezorgd dat ze een leider zijn in de innovatie in zowel de winkelstraat als voor de online handel”, zei directeur-generaal Christian Verschueren.

 

Verschueren en EuroCommerce noemen de Britse beslissing dan ook een belangrijk signaal voor de rest van Europa: ze vinden het tijd dat er wordt gezorgd voor meer voorspoed en meer jobs. Dat kan door een kader te creëren dat technologische innovatie, concurrentie en investeringen ondersteunt, heet het.

 

Tevens vraagt de organisatie aan de Europese leiders ervoor te zorgen dat de uitstap van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie ordentelijk verloopt. Eurocommerce overkoepelt de belangrijkste nationale handelaarsorganisaties en vertegenwoordigt 5,4 miljoen ondernemingen, zowel multinationale distributeurs als lokaal opererende familiale ondernemingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarktketens waarschuwen voor phishing via WhatsApp

20/07/2017

De voorbije dagen is er een vorm van phishing via berichtenapplicatie WhatsApp opgedoken. Gebruikers krijgen een bericht met daarin een promotie van een supermarktketen. Wie doorklikt op de link speelt een aantal gegevens door.

Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

Grote namen bevestigen voor Shoptalk Europe

18/07/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, het grote nieuwe event voor innovatie in retail en e-commerce, kan al rekenen op meer dan 100 exposanten. Startups die zich willen voorstellen aan de Europese retailscene, kunnen dat aan gunstige voorwaarden.

Europese consument blijft positief

18/07/2017

Uit cijfers van onderzoeksbureau GfK blijkt dat de positieve trend bij het vertrouwen van de Europese consument zich blijft voortzetten. Toch zijn er in Europa grote verschillen op te merken over de verschillende landen heen.

Mobiele wasstraten van CleanShopping nu ook in België actief

14/07/2017

Het Nederlandse concept CleanShopping heeft de oversteek naar België gemaakt: voortaan zullen de mobiele wasstraten voor winkelwagentjes ook te zien zijn bij onder andere Ikea, Spar en Carrefour.

Reckitt Benckiser ontwijkt belastingen via Nederland

13/07/2017

Het Britse Reckitt Benckiser, moederbedrijf van onder andere Durex, Calgon en Nurofen, heeft via Nederland honderden miljoenen aan belastingen ontweken. Dat stelt Oxfam Novib, dat de jaarrekeningen van het bedrijf bestudeerde.

Back to top