Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore
Chronostock.be

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Pop-upstores, off- én online

Hoe zou’t nog zijn met Denis Knoops, vroeg de Franstalige zakenkrant L’Echo zich af. Sinds Knoops (52) in september 2017 moest opstappen bij Delhaize België, leek hij van de aardbol verdwenen. Maar nu is hij terug. Enkele weken geleden richtte hij zijn eigen management- en investeringsvennootschap op, “Coconut Tree”. En die stapte al meteen in het kapitaal van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock.

 

Chronostock werd acht jaar geleden opgericht en specialiseert zich in het openen van tijdelijke winkels in leegstaande handelspanden. Het opende er in ons land al zo’n 280, momenteel is een tiental operationeel.  “Het bedrijf kende een moeilijk 2017”, zegt Knoops in de zakenkrant. “Er was een kapitaalinjectie nodig om opnieuw een goede doorstart te maken.” Knoops legde 200.000 euro op tafel en werd in één klap hoofdaandeelhouder.

 

Daarnaast investeerde Knoops ook in Infinity Mobile. Die start-up ontwikkelde het ‘Shopitag platform’ dat klanten de kans geeft om op een eenvoudige manier een tijdelijke webshop in elkaar te steken voor promoties of het uitproberen van bepaalde productaanbiedingen.

 

“Bittere ervaring”

Uiteraard blikt Denis Knoops in de krant ook even terug op zijn vertrek  bij Delhaize België. “Ik ben toch wel vrij verbitterd uit die laatste ervaring gekomen”, geeft hij toe. Al heeft hij er wel een grote levensles aan overgehouden: “Ik wil niet meer werken met mensen die mijn waarden niet delen.”

 

Knoops blijft wel vierkant achter de herstructurering van 2014 staan: “Dat was een goed plan, dat gedurende twee jaar was voorbereid. Op menselijk vlak was het heel hard, maar het moest gebeuren”, aldus nog de voormalige CEO.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.