Ex-general manager Unilever Benelux Frank Weijers overleden | RetailDetail

Ex-general manager Unilever Benelux Frank Weijers overleden

Ex-general manager Unilever Benelux Frank Weijers overleden

Frank Weijers, die tot eind vorig jaar aan de slag was als general manager bij Unilever Benelux, is op 29 januari overleden. Dat heeft Unilever bekend gemaakt. Weijers had in december besloten het bedrijf te verlaten om zich te concentreren op zijn gezondheid en een mogelijk herstel.

 

28 jaar in dienst bij Unilever

“Frank was een man met een groot hart en een fantastisch gevoel voor de business. Zijn liefde voor merken, zijn focus op strategie én perfecte uitvoering, en zijn passie om het bedrijf te laten groeien kenden vaak geen grenzen, maar gingen altijd gepaard met tijd en aandacht voor de mensen om hem heen. Ik zal zijn gedrevenheid, zijn energie en bovenal zijn warme vriendschap heel erg missen”, zegt Jan Zijderveld, president van Unilever Europe.

 

Frank Weijers trad in 1987 in dienst bij Unilever en zou door de jaren heen een flinke opmars maken binnen het bedrijf. Hij vervulde zo verschillende rollen in binnen- en buitenland.

 

Hij wordt door Unilever ook geprezen voor zijn liefdadigheidswerk buiten het bedrijf. “Hij noemde het vaak een 'vanzelfsprekendheid' om iets te doen voor de samenleving en de tomeloze energie waarmee hij een bijdrage leverde aan de Johan Cruyff Foundation, SIRE of de Voedselbank werkte vaak aanstekelijk.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.