Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa | RetailDetail

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa
Facebook

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

Verbinding eenvoudiger maken

Via Marketplace kunnen gebruikers van Facebook allerhande spullen aanbieden, waarna andere gebruikers daar op kunnen bieden. De marktplaats is niet beschikbaar op de gewone pagina van Facebook, maar enkel op de mobiele app van het sociale netwerk. Ook worden er geen betalingen gedaan via Facebook: dat moet gebeuren via andere platformen. Daarnaast houdt Facebook zich ook niet bezig met de verzending.

 

Het doel van Facebook is duidelijk om zijn groot aantal leden in te zetten om een graantje mee te pikken van de interessante tweedehandsmarkt. Daarnaast beschikt het dankzij Messenger ook al over een eenvoudige manier om verschillende partijen met elkaar in contact te laten komen.

 

“We vergemakkelijken de verbinding tussen koper en verkoper, en daarna kunnen ze de transactie zelf volledig uitwerken”, zei Facebook eerder al over Marketplace. Volgens Facebook zijn er maandelijks al 450 miljoen gebruikers die producten kopen of verkopen via groepen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.