Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa
Facebook

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

Verbinding eenvoudiger maken

Via Marketplace kunnen gebruikers van Facebook allerhande spullen aanbieden, waarna andere gebruikers daar op kunnen bieden. De marktplaats is niet beschikbaar op de gewone pagina van Facebook, maar enkel op de mobiele app van het sociale netwerk. Ook worden er geen betalingen gedaan via Facebook: dat moet gebeuren via andere platformen. Daarnaast houdt Facebook zich ook niet bezig met de verzending.

 

Het doel van Facebook is duidelijk om zijn groot aantal leden in te zetten om een graantje mee te pikken van de interessante tweedehandsmarkt. Daarnaast beschikt het dankzij Messenger ook al over een eenvoudige manier om verschillende partijen met elkaar in contact te laten komen.

 

“We vergemakkelijken de verbinding tussen koper en verkoper, en daarna kunnen ze de transactie zelf volledig uitwerken”, zei Facebook eerder al over Marketplace. Volgens Facebook zijn er maandelijks al 450 miljoen gebruikers die producten kopen of verkopen via groepen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Back to top