Facebook Places nu ook in België

Facebook Places nu ook in België

Sinds maandag is Facebook Places ook geactiveerd in België. Het lokalisatiesysteem van Facebook laat gebruikers toe hun locatie aan te geven en gaat daarmee de concurrentie aan met diensten als Foursquare en Gowalla. Door klanten in te laten loggen op plaatsen, bijvoorbeeld om hen te doen genieten van bepaalde promoties, biedt Facebook Places ook voor de retail aantrekkelijke marketingmogelijkheden.


Onder meer in combinatie met het systeem van Facebook Deals, biedt Facebook met Facebook Places nu een nieuwe interessante feature voor retailers en adverteerders. Het systeem is volledig gericht op lokale advertenties. Handelaars kunnen Facebook Places met name gebruiken om aanbiedingen en promoties te presenteren aan leden van hun sociale netwerk.


Het enige wat consumenten moeten doen om op dergelijke acties in te gaan, is op Facebook Places aanduiden dat ze bijvoorbeeld in een bepaalde winkel zijn. Dit wordt dan gecommuniceerd aan de volledige Facebook-achterban van de persoon, wat voor instant visibiliteit van de retailer zorgt.


De gigantische omvang van het sociale medianetwerk maakt Facebook Places tot een krachtig middel. Het systeem is reeds langere tijd in een grote hoeveelheid andere Westerse landen beschikbaar en is dan ook een langverwachte gast in België.

Sinds maandag is Facebook Places ook geactiveerd in België. Het lokalisatiesysteem van Facebook laat gebruikers toe hun locatie aan te geven en gaat daarmee de concurrentie aan met diensten als Foursquare en Gowalla. Door klanten in te laten loggen op plaatsen, bijvoorbeeld om hen te doen genieten van bepaalde promoties, biedt Facebook Places ook voor de retail aantrekkelijke marketingmogelijkheden.


Onder meer in combinatie met het systeem van Facebook Deals, biedt Facebook met Facebook Places nu een nieuwe interessante feature voor retailers en adverteerders. Het systeem is volledig gericht op lokale advertenties. Handelaars kunnen Facebook Places met name gebruiken om aanbiedingen en promoties te presenteren aan leden van hun sociale netwerk.


Het enige wat consumenten moeten doen om op dergelijke acties in te gaan, is op Facebook Places aanduiden dat ze bijvoorbeeld in een bepaalde winkel zijn. Dit wordt dan gecommuniceerd aan de volledige Facebook-achterban van de persoon, wat voor instant visibiliteit van de retailer zorgt.


De gigantische omvang van het sociale medianetwerk maakt Facebook Places tot een krachtig middel. Het systeem is reeds langere tijd in een grote hoeveelheid andere Westerse landen beschikbaar en is dan ook een langverwachte gast in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bart Smit wordt in België dan toch niet Intertoys

28/06/2017

De Blokker Holding heeft de ombouw van speelgoedketen Bart Smit naar zusterketen Intertoys in België stopgezet. De ombouw werd in april al tijdelijk gestaakt, omdat de naamsbekendheid van Intertoys in België te laag was.

Kinnevik en Rocket Internet verkopen aandeel in Lazada

28/06/2017

Zowel Kinnevik als Rocket Internet doen hun laatste aandelen in het Aziatische Lazada van de hand. Allebei verkopen ze hun aandelen aan het Chinese Alibaba, dat zo in één klap nog eens 12,4% van het bedrijf in handen krijgt.

E-commerce in Europa blijft sterk groeien

27/06/2017

In het European Ecommerce Report 2017, een gezamenlijk rapport van Ecommerce Europe, EuroCommerce en de Ecommerce Foundation, wordt gesteld dat ook in 2017 e-commerce in Europa zal blijven groeien: vooral dan in Centraal- en Oost-Europa.

Hema kruipt uit het dal

27/06/2017

De Nederlandse winkelketen Hema is eindelijk een beetje uit het dal aan het kruipen. Dat blijkt uit de cijfers die het bedrijf vrij gaf voor het eerste kwartaal van 2017: daarin steeg de omzet en daalde het nettoverlies.

Hoe Smartbox Group de cadeaubon ‘Apple-iseert’

26/06/2017

Smartbox Group, het bedrijf achter Bongo en Cadeaubox, heeft een recordjaar achter de rug. De succesformule? Een compromisloze focus op klantbeleving en een sterk partnership met retailers, zegt CEO John Perkins. 

Holland & Barrett in Russische handen

26/06/2017

Voor het weekend kwam het nieuws naar buiten dat AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, interesse zou hebben in een overname van Holland & Barrett. Nu heeft eigenaar Carlyle het bedrijf echter verkocht aan een Russische miljardair.

Back to top