Facebook Places nu ook in België

Facebook Places nu ook in België

Sinds maandag is Facebook Places ook geactiveerd in België. Het lokalisatiesysteem van Facebook laat gebruikers toe hun locatie aan te geven en gaat daarmee de concurrentie aan met diensten als Foursquare en Gowalla. Door klanten in te laten loggen op plaatsen, bijvoorbeeld om hen te doen genieten van bepaalde promoties, biedt Facebook Places ook voor de retail aantrekkelijke marketingmogelijkheden.


Onder meer in combinatie met het systeem van Facebook Deals, biedt Facebook met Facebook Places nu een nieuwe interessante feature voor retailers en adverteerders. Het systeem is volledig gericht op lokale advertenties. Handelaars kunnen Facebook Places met name gebruiken om aanbiedingen en promoties te presenteren aan leden van hun sociale netwerk.


Het enige wat consumenten moeten doen om op dergelijke acties in te gaan, is op Facebook Places aanduiden dat ze bijvoorbeeld in een bepaalde winkel zijn. Dit wordt dan gecommuniceerd aan de volledige Facebook-achterban van de persoon, wat voor instant visibiliteit van de retailer zorgt.


De gigantische omvang van het sociale medianetwerk maakt Facebook Places tot een krachtig middel. Het systeem is reeds langere tijd in een grote hoeveelheid andere Westerse landen beschikbaar en is dan ook een langverwachte gast in België.

Sinds maandag is Facebook Places ook geactiveerd in België. Het lokalisatiesysteem van Facebook laat gebruikers toe hun locatie aan te geven en gaat daarmee de concurrentie aan met diensten als Foursquare en Gowalla. Door klanten in te laten loggen op plaatsen, bijvoorbeeld om hen te doen genieten van bepaalde promoties, biedt Facebook Places ook voor de retail aantrekkelijke marketingmogelijkheden.


Onder meer in combinatie met het systeem van Facebook Deals, biedt Facebook met Facebook Places nu een nieuwe interessante feature voor retailers en adverteerders. Het systeem is volledig gericht op lokale advertenties. Handelaars kunnen Facebook Places met name gebruiken om aanbiedingen en promoties te presenteren aan leden van hun sociale netwerk.


Het enige wat consumenten moeten doen om op dergelijke acties in te gaan, is op Facebook Places aanduiden dat ze bijvoorbeeld in een bepaalde winkel zijn. Dit wordt dan gecommuniceerd aan de volledige Facebook-achterban van de persoon, wat voor instant visibiliteit van de retailer zorgt.


De gigantische omvang van het sociale medianetwerk maakt Facebook Places tot een krachtig middel. Het systeem is reeds langere tijd in een grote hoeveelheid andere Westerse landen beschikbaar en is dan ook een langverwachte gast in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top