Facebook Places nu ook in België

Facebook Places nu ook in België

Sinds maandag is Facebook Places ook geactiveerd in België. Het lokalisatiesysteem van Facebook laat gebruikers toe hun locatie aan te geven en gaat daarmee de concurrentie aan met diensten als Foursquare en Gowalla. Door klanten in te laten loggen op plaatsen, bijvoorbeeld om hen te doen genieten van bepaalde promoties, biedt Facebook Places ook voor de retail aantrekkelijke marketingmogelijkheden.


Onder meer in combinatie met het systeem van Facebook Deals, biedt Facebook met Facebook Places nu een nieuwe interessante feature voor retailers en adverteerders. Het systeem is volledig gericht op lokale advertenties. Handelaars kunnen Facebook Places met name gebruiken om aanbiedingen en promoties te presenteren aan leden van hun sociale netwerk.


Het enige wat consumenten moeten doen om op dergelijke acties in te gaan, is op Facebook Places aanduiden dat ze bijvoorbeeld in een bepaalde winkel zijn. Dit wordt dan gecommuniceerd aan de volledige Facebook-achterban van de persoon, wat voor instant visibiliteit van de retailer zorgt.


De gigantische omvang van het sociale medianetwerk maakt Facebook Places tot een krachtig middel. Het systeem is reeds langere tijd in een grote hoeveelheid andere Westerse landen beschikbaar en is dan ook een langverwachte gast in België.

Sinds maandag is Facebook Places ook geactiveerd in België. Het lokalisatiesysteem van Facebook laat gebruikers toe hun locatie aan te geven en gaat daarmee de concurrentie aan met diensten als Foursquare en Gowalla. Door klanten in te laten loggen op plaatsen, bijvoorbeeld om hen te doen genieten van bepaalde promoties, biedt Facebook Places ook voor de retail aantrekkelijke marketingmogelijkheden.


Onder meer in combinatie met het systeem van Facebook Deals, biedt Facebook met Facebook Places nu een nieuwe interessante feature voor retailers en adverteerders. Het systeem is volledig gericht op lokale advertenties. Handelaars kunnen Facebook Places met name gebruiken om aanbiedingen en promoties te presenteren aan leden van hun sociale netwerk.


Het enige wat consumenten moeten doen om op dergelijke acties in te gaan, is op Facebook Places aanduiden dat ze bijvoorbeeld in een bepaalde winkel zijn. Dit wordt dan gecommuniceerd aan de volledige Facebook-achterban van de persoon, wat voor instant visibiliteit van de retailer zorgt.


De gigantische omvang van het sociale medianetwerk maakt Facebook Places tot een krachtig middel. Het systeem is reeds langere tijd in een grote hoeveelheid andere Westerse landen beschikbaar en is dan ook een langverwachte gast in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top