Facebook Places nu ook in België | RetailDetail

Facebook Places nu ook in België

Facebook Places nu ook in België

Sinds maandag is Facebook Places ook geactiveerd in België. Het lokalisatiesysteem van Facebook laat gebruikers toe hun locatie aan te geven en gaat daarmee de concurrentie aan met diensten als Foursquare en Gowalla. Door klanten in te laten loggen op plaatsen, bijvoorbeeld om hen te doen genieten van bepaalde promoties, biedt Facebook Places ook voor de retail aantrekkelijke marketingmogelijkheden.


Onder meer in combinatie met het systeem van Facebook Deals, biedt Facebook met Facebook Places nu een nieuwe interessante feature voor retailers en adverteerders. Het systeem is volledig gericht op lokale advertenties. Handelaars kunnen Facebook Places met name gebruiken om aanbiedingen en promoties te presenteren aan leden van hun sociale netwerk.


Het enige wat consumenten moeten doen om op dergelijke acties in te gaan, is op Facebook Places aanduiden dat ze bijvoorbeeld in een bepaalde winkel zijn. Dit wordt dan gecommuniceerd aan de volledige Facebook-achterban van de persoon, wat voor instant visibiliteit van de retailer zorgt.


De gigantische omvang van het sociale medianetwerk maakt Facebook Places tot een krachtig middel. Het systeem is reeds langere tijd in een grote hoeveelheid andere Westerse landen beschikbaar en is dan ook een langverwachte gast in België.

Sinds maandag is Facebook Places ook geactiveerd in België. Het lokalisatiesysteem van Facebook laat gebruikers toe hun locatie aan te geven en gaat daarmee de concurrentie aan met diensten als Foursquare en Gowalla. Door klanten in te laten loggen op plaatsen, bijvoorbeeld om hen te doen genieten van bepaalde promoties, biedt Facebook Places ook voor de retail aantrekkelijke marketingmogelijkheden.


Onder meer in combinatie met het systeem van Facebook Deals, biedt Facebook met Facebook Places nu een nieuwe interessante feature voor retailers en adverteerders. Het systeem is volledig gericht op lokale advertenties. Handelaars kunnen Facebook Places met name gebruiken om aanbiedingen en promoties te presenteren aan leden van hun sociale netwerk.


Het enige wat consumenten moeten doen om op dergelijke acties in te gaan, is op Facebook Places aanduiden dat ze bijvoorbeeld in een bepaalde winkel zijn. Dit wordt dan gecommuniceerd aan de volledige Facebook-achterban van de persoon, wat voor instant visibiliteit van de retailer zorgt.


De gigantische omvang van het sociale medianetwerk maakt Facebook Places tot een krachtig middel. Het systeem is reeds langere tijd in een grote hoeveelheid andere Westerse landen beschikbaar en is dan ook een langverwachte gast in België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.