Flinke expansieplannen bij Press Shop en Relay

Flinke expansieplannen bij Press Shop en Relay

Bpost wil de komende drie tot vijf jaar 30 tot 45 nieuwe krantenwinkels van Press Shop en Relay openen. Daarnaast wil het postbedrijf ook een groot aantal van de reeds bestaande winkels renoveren.

Nu al 220 vestigingen

Dat heeft retaildirecteur Marc Huybrechts dinsdag gezegd tijdens een druk bijgewoonde beleggersdag (waarop de meeste aandacht uiteraard ging naar de ‘paringsdans’ met het Nederlandse PostNL).

Bpost kreeg vorige week donderdag van de Belgische mededingingsautoriteiten groen licht voor de overname van LS Distribution Benelux, onderdeel van de Lagardère-groep. Dat bedrijf overkoepelt de krantenwinkels van Relay en Press Shop (alles samen ongeveer 220 vestigingen) en heeft ook pakjesdienst Kariboo onder zijn hoede.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker Holding wil Maxi Toys afstoten

22/03/2017

Blokker Holding is op zoek naar een overnemer voor speelgoedwinkelketen Maxi Toys en zou daarvoor een tijdje geleden de zakenbank Rothschild onder de arm hebben genomen. De Belgische keten maakt al twintig jaar deel uit van de groep.

Nepartikelen spinnen garen bij groei e-commerce

21/03/2017

Met de opkomst van e-commerce is het produceren en verkopen van nepproducten hand over hand toegenomen. Het kopiëren van producten onder min of meer bekende merknamen is een structureel probleem, stelt Europol.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de drie key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

RetailDetail Congress 2017: The end of online shopping?

20/03/2017

Op 27 april 2017 organiseert RetailDetail weer het jaarlijkse RetailDetail Congress. Is e-commerce dood? Na de vele doodverklaringen van de fysieke winkel, moeten we ons de vraag stellen of ook online shoppen niet al stervende is. Dat doen we met een internationaal trio van topsprekers!

 

Analyse: Wat Colruyt Group met die Xtra-kaart van plan is

20/03/2017

Het Xtra-platform dat Colruyt Group nu lanceert, legt een sterke basis voor mogelijkheden waar we het einde momenteel nog niet van zien. Wordt dit CRM 3.0? Er zijn evenwel ook uitdagingen. 

Colruyt Group lanceert één klantenkaart voor alle winkelformules

20/03/2017

Met de Xtra-kaart en de mobiele Xtra-app lanceert Colruyt Group één klantenkaart voor al zijn enseignes. De retailer verkrijgt zo een beter inzicht in het koopgedrag van de shopper en bouwt een platform met ongekende mogelijkheden.

Back to top