Omzet Coolblue stijgt tot 1,2 miljard euro

Flinke omzetstijging voor Coolblue

Flinke omzetstijging voor Coolblue

E-commercebedrijf Coolblue heeft zijn omzet vorig jaar met liefst 38% zien klimmen tot 1,2 miljard euro. De operationele kasstroom steeg tot 21 miljoen euro, met dank aan een fors investeringsprogramma.

 

“Aller(x6)mooiste Coolblue-jaar ooit”

2017 was een straf jaar voor Coolblue: er kwamen drie megahallen bij, de twee distributiecentra werden gegroepeerd, acht witgoeddepots gingen open en een nieuwe pakjesmachine werd in gebruik genomen. Tegelijk investeerde het bedrijf in de uitbreiding van zijn bezorgdienst: CoolblueBezorgt telt intussen al 150 bussen, 600 bezorgers en 8 depots verspreid over Nederland en België. Nog vorig jaar zette Coolblue ook zijn eerste stappen op de Brusselse en Waalse markt. En tot slot introduceerde het een totaal nieuw winkelconcept in Amsterdam en Den Haag.

 

Met een omzetgroei van 38% presteerde Coolblue in 2017 wel minder sterk dan in 2016 en 2015, toen er telkens een groei met 50% kwam. Maar uitgedrukt in klinkende munt is een omzetstijging van 857 miljoen naar 1,2 miljard euro natuurlijk wel de grootste tot nu toe.

 

Logisch dus dat topman Pieter Zwart spreekt van het “aller-aller-aller-aller-aller-allermooiste Coolblue-jaar ooit. We haalden onze grootste omzetstijging sinds onze start en maakten nog nooit zoveel klanten blij. Daarvoor wil ik alle 3.500 Coolblue’ers bedanken.” Dit jaar mikt de topman op een omzetgroei met een kwart, tot anderhalf miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.