FonQ versterkt aanbod lifestyle

FonQ versterkt aanbod lifestyle
fonQ

FonQ versterkt haar aanbod in lifestyle met horloges en zonnebrillen. Het webwarenhuis wil met dergelijke global fashion brands haar retailformule verstevigen. Daarin ligt de focus op producten in wonen, koken en lifestyle.

Internationale merken

FonQ brengt nu internationale A-merken waaronder Ray-Ban, Ted Baker en Guess in categorieën als tassen, reisbagage, horloges en zonnebrillen. Later dit jaar of begin volgend jaar worden nieuwe categorieën toegevoegd, zegt ceo Joost Wels. Doel van de uitbreiding is een completer assortiment brengen, het merk verder laden en autoriteit in lifestyle te vergroten. Het totale assortiment bestaat inmiddels voor zo’n vijftien procent uit lifestyleproducten.
 

De etailer focuste aanvankelijk vooral op lokale en Scandinavische merken, zegt Joost Wels. “Nu dat staat, ligt de focus op global brands.” FonQ versterkt daarmee volgens hem zijn marktpositie, terwijl de nieuwe toevoegingen ook aansluiten bij de A-merken die het al in zijn andere segmenten voert. FonQ kondigde eerder dit jaar aan bezig te zijn met een fysieke winkel, die naar verwachting in Amsterdam komt. Wels ziet ruimte voor maximaal vijf vestigingen in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

"Kringwinkels hebben nood aan meer werknemers"

20/10/2017

Morgen is het de Dag van de Kringwinkel en die wordt door De Kringwinkels aangegrepen om er op te wijzen dat er dringend extra werknemers moeten worden aangenomen, om zo de OVAM-doelen te halen.

Regering past akkoord nachtwerk e-commerce aan

20/10/2017

De regering gaat de regeling die het eerder sloot rond nachtwerk in e-commerce aanpassen. Daardoor wordt nachtwerk vanaf 20u al mogelijk van zodra er een akkoord is met slechts één vakbond.

Action opent duizendste winkel

20/10/2017

Morgen is een belangrijke dag voor discounter Action: dan opent de keten in Gorinchem zijn duizendste vestiging. Het neemt daarvoor zijn intrek in een pand waar voorheen Charles Vögele en Aldi te vinden waren.

Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Back to top