fonQ versterkt aanbod lifestyle | RetailDetail

FonQ versterkt aanbod lifestyle

FonQ versterkt aanbod lifestyle
fonQ

FonQ versterkt haar aanbod in lifestyle met horloges en zonnebrillen. Het webwarenhuis wil met dergelijke global fashion brands haar retailformule verstevigen. Daarin ligt de focus op producten in wonen, koken en lifestyle.

Internationale merken

FonQ brengt nu internationale A-merken waaronder Ray-Ban, Ted Baker en Guess in categorieën als tassen, reisbagage, horloges en zonnebrillen. Later dit jaar of begin volgend jaar worden nieuwe categorieën toegevoegd, zegt ceo Joost Wels. Doel van de uitbreiding is een completer assortiment brengen, het merk verder laden en autoriteit in lifestyle te vergroten. Het totale assortiment bestaat inmiddels voor zo’n vijftien procent uit lifestyleproducten.
 

De etailer focuste aanvankelijk vooral op lokale en Scandinavische merken, zegt Joost Wels. “Nu dat staat, ligt de focus op global brands.” FonQ versterkt daarmee volgens hem zijn marktpositie, terwijl de nieuwe toevoegingen ook aansluiten bij de A-merken die het al in zijn andere segmenten voert. FonQ kondigde eerder dit jaar aan bezig te zijn met een fysieke winkel, die naar verwachting in Amsterdam komt. Wels ziet ruimte voor maximaal vijf vestigingen in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

De dampwinkels of vape shops, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien het aantal klanten dalen. Strengere wetgeving is een van de redenen voor die daling.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

Back to top