Forse groei voor Rosada Fashion Outlet | RetailDetail

Forse groei voor Rosada Fashion Outlet

Forse groei voor Rosada Fashion Outlet

Rosada Fashion Outlet in Roosendaal heeft er een bijzonder goed jaar op zitten. Zo kan het pronken met de grootste omzetstijging sinds de opening van het outletcenter en steeg ook het aantal bezoekers met 15 procent.

Herpositionering

De omzet groeide zo met maar liefst 40 procent ten opzichte van een jaar eerder en Rosada slaagde er ook in om het aantal huurders verder uit te breiden. Rosada voegde in mei van vorig jaar ook wel 8.000 vierkante meter en 45 winkelpanden toe aan het winkelcentrum. Die lokten dus 15 procent meer bezoekers naar Roosendaal.

 

“De afgelopen jaren hebben we een succesvolle herpositionering geïnitieerd en uitgevoerd, in het gehele winkelgebied geïnvesteerd en een enorme groei doorgemaakt in zowel bezoekersaantallen, omzet per vierkante meter en bezettingsgraad”, aldus Gerben Boomsma, directeur van uitbater STABLE International Outlet Management.

 

Verdubbeling sinds 2010

STABLE beheert sinds 2010 Rosada Fashion Outlet en kan sindsdien mooie cijfers voorleggen. De omzet werd meer dan verdubbeld, wat voor een groot stuk te danken is aan de uitbreiding van 15.800 vierkante meter naar 23.000 vierkante meter, maar ook de omzet per vierkante meter ging er met 78 procent op vooruit.

 

Ook het aantal bezoekers steeg sinds 2010 met 57 procent en die komen steeds vaker van over de grens. Zo groeide het aandeel bezoekers uit België van 12 naar 35 procent. Die bezoekers gaven gemiddeld ook 45 procent meer uit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarktketen Morrisons wordt uur per week stil

23/07/2018

De Britse supermarktketen Morrisons organiseert voortaan elke week een prikkelarm uur voor mensen met autisme. Op zaterdagochtend tussen 9 en 10 zal er geen muziek te horen zijn, dimmen de lichten en wordt zelfs het piepje van de kassascanner stiller. 

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, Italië komt eraan en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.