Forse groei voor Rosada Fashion Outlet

Forse groei voor Rosada Fashion Outlet

Rosada Fashion Outlet in Roosendaal heeft er een bijzonder goed jaar op zitten. Zo kan het pronken met de grootste omzetstijging sinds de opening van het outletcenter en steeg ook het aantal bezoekers met 15 procent.

Herpositionering

De omzet groeide zo met maar liefst 40 procent ten opzichte van een jaar eerder en Rosada slaagde er ook in om het aantal huurders verder uit te breiden. Rosada voegde in mei van vorig jaar ook wel 8.000 vierkante meter en 45 winkelpanden toe aan het winkelcentrum. Die lokten dus 15 procent meer bezoekers naar Roosendaal.

 

“De afgelopen jaren hebben we een succesvolle herpositionering geïnitieerd en uitgevoerd, in het gehele winkelgebied geïnvesteerd en een enorme groei doorgemaakt in zowel bezoekersaantallen, omzet per vierkante meter en bezettingsgraad”, aldus Gerben Boomsma, directeur van uitbater STABLE International Outlet Management.

 

Verdubbeling sinds 2010

STABLE beheert sinds 2010 Rosada Fashion Outlet en kan sindsdien mooie cijfers voorleggen. De omzet werd meer dan verdubbeld, wat voor een groot stuk te danken is aan de uitbreiding van 15.800 vierkante meter naar 23.000 vierkante meter, maar ook de omzet per vierkante meter ging er met 78 procent op vooruit.

 

Ook het aantal bezoekers steeg sinds 2010 met 57 procent en die komen steeds vaker van over de grens. Zo groeide het aandeel bezoekers uit België van 12 naar 35 procent. Die bezoekers gaven gemiddeld ook 45 procent meer uit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken mag duizenden Britse pubs overnemen

18/08/2017

Heineken heeft van de Britse concurrentiewaakhond CMA een positief signaal gekregen om de Britse pubs van Punch Taverns over te nemen. In totaal krijgt Heineken zo 1.900 pubs in handen, in ruil voor 305 miljoen pond (350 miljoen euro).

Boobs ’n Burps sluit alle winkels

18/08/2017

De borstvoedingswinkels van Boobs ‘n Burps in Antwerpen, Gent, Leuven, Hasselt en Brussel sluiten allemaal de deuren. Oprichtster Roeline Ham zegt dat ze niet kan opboksen tegen de online concurrentie.

Tom&Co mikt op 25 Franse winkels tegen eind dit jaar

17/08/2017

Ruim een jaar na de verkoop door Delhaize zit de keten van dierenspeciaalzaken Tom&Co boordevol plannen. De groep wil een heus omnichannelbedrijf worden en werkt daarom aan een webshop - en meer fysieke winkels in Frankrijk.

Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc verkocht aan een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

Back to top