Forse groei voor Rosada Fashion Outlet

Forse groei voor Rosada Fashion Outlet

Rosada Fashion Outlet in Roosendaal heeft er een bijzonder goed jaar op zitten. Zo kan het pronken met de grootste omzetstijging sinds de opening van het outletcenter en steeg ook het aantal bezoekers met 15 procent.

Herpositionering

De omzet groeide zo met maar liefst 40 procent ten opzichte van een jaar eerder en Rosada slaagde er ook in om het aantal huurders verder uit te breiden. Rosada voegde in mei van vorig jaar ook wel 8.000 vierkante meter en 45 winkelpanden toe aan het winkelcentrum. Die lokten dus 15 procent meer bezoekers naar Roosendaal.

 

“De afgelopen jaren hebben we een succesvolle herpositionering geïnitieerd en uitgevoerd, in het gehele winkelgebied geïnvesteerd en een enorme groei doorgemaakt in zowel bezoekersaantallen, omzet per vierkante meter en bezettingsgraad”, aldus Gerben Boomsma, directeur van uitbater STABLE International Outlet Management.

 

Verdubbeling sinds 2010

STABLE beheert sinds 2010 Rosada Fashion Outlet en kan sindsdien mooie cijfers voorleggen. De omzet werd meer dan verdubbeld, wat voor een groot stuk te danken is aan de uitbreiding van 15.800 vierkante meter naar 23.000 vierkante meter, maar ook de omzet per vierkante meter ging er met 78 procent op vooruit.

 

Ook het aantal bezoekers steeg sinds 2010 met 57 procent en die komen steeds vaker van over de grens. Zo groeide het aandeel bezoekers uit België van 12 naar 35 procent. Die bezoekers gaven gemiddeld ook 45 procent meer uit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top