Forse groei voor Rosada Fashion Outlet

Forse groei voor Rosada Fashion Outlet

Rosada Fashion Outlet in Roosendaal heeft er een bijzonder goed jaar op zitten. Zo kan het pronken met de grootste omzetstijging sinds de opening van het outletcenter en steeg ook het aantal bezoekers met 15 procent.

Herpositionering

De omzet groeide zo met maar liefst 40 procent ten opzichte van een jaar eerder en Rosada slaagde er ook in om het aantal huurders verder uit te breiden. Rosada voegde in mei van vorig jaar ook wel 8.000 vierkante meter en 45 winkelpanden toe aan het winkelcentrum. Die lokten dus 15 procent meer bezoekers naar Roosendaal.

 

“De afgelopen jaren hebben we een succesvolle herpositionering geïnitieerd en uitgevoerd, in het gehele winkelgebied geïnvesteerd en een enorme groei doorgemaakt in zowel bezoekersaantallen, omzet per vierkante meter en bezettingsgraad”, aldus Gerben Boomsma, directeur van uitbater STABLE International Outlet Management.

 

Verdubbeling sinds 2010

STABLE beheert sinds 2010 Rosada Fashion Outlet en kan sindsdien mooie cijfers voorleggen. De omzet werd meer dan verdubbeld, wat voor een groot stuk te danken is aan de uitbreiding van 15.800 vierkante meter naar 23.000 vierkante meter, maar ook de omzet per vierkante meter ging er met 78 procent op vooruit.

 

Ook het aantal bezoekers steeg sinds 2010 met 57 procent en die komen steeds vaker van over de grens. Zo groeide het aandeel bezoekers uit België van 12 naar 35 procent. Die bezoekers gaven gemiddeld ook 45 procent meer uit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Aantal marktkramers weer in stijgende lijn

11/01/2018

Het aantal marktkramers is op vijf jaar tijd met 3,8% toegenomen, zo blijkt uit een analyse die NSZ maakte op basis van cijfers van de FOD Economie. Eind 2016 waren er in ons land 7.798 marktkramers actief.

Back to top