The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar | RetailDetail

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

 

Vertalingen op komst

De winnaar werd donderdagavond 19 april bekend gemaakt tijdens het jaarlijkse Managementboekengala in Rotterdam. The Future Of Shopping verscheen eind 2017. In het boek buigen de auteurs zich over alle grote vragen in de retailsector, gaande van hoe merken aansluiting kunnen vinden bij de Nieuwe Consument tot de toekomst van kweekvlees in de supermarkt. De titel Managementboek van het Jaar, een initiatief van online boekhandel Managementboek.nl, werd dit jaar voor de vijftiende maal uitgereikt. In al die tijd waren er maar twee Vlaamse winnaars. In 2015 won Gino Van Ossel met zijn boek Omnichannel in retail.

 

Een uitgebreid interview met de auteurs vind je hier. Het boek is verkrijgbaar in de betere boekhandel of je kan het hier online bestellen. Een Franse, Engelse en zelfs Chinese vertaling zitten nu in de pijplijn. Medeauteur Jorg Snoeck geeft bovendien een keynote op het komende RetailDetail Congress op 26 april in Schelle. Er zijn nog enkele tickets!

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.