The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar | RetailDetail

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

 

Vertalingen op komst

De winnaar werd donderdagavond 19 april bekend gemaakt tijdens het jaarlijkse Managementboekengala in Rotterdam. The Future Of Shopping verscheen eind 2017. In het boek buigen de auteurs zich over alle grote vragen in de retailsector, gaande van hoe merken aansluiting kunnen vinden bij de Nieuwe Consument tot de toekomst van kweekvlees in de supermarkt. De titel Managementboek van het Jaar, een initiatief van online boekhandel Managementboek.nl, werd dit jaar voor de vijftiende maal uitgereikt. In al die tijd waren er maar twee Vlaamse winnaars. In 2015 won Gino Van Ossel met zijn boek Omnichannel in retail.

 

Een uitgebreid interview met de auteurs vind je hier. Het boek is verkrijgbaar in de betere boekhandel of je kan het hier online bestellen. Een Franse, Engelse en zelfs Chinese vertaling zitten nu in de pijplijn. Medeauteur Jorg Snoeck geeft bovendien een keynote op het komende RetailDetail Congress op 26 april in Schelle. Er zijn nog enkele tickets!

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore

25/06/2018

In de Brusselse voetgangerszone mikt Standaard Boekhandel op een internationaal publiek met een grote keuze aan boeken in het Frans en het Engels. Ook de schrijf- en papierwaren van zusterketen Club krijgen alle ruimte.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.