Futurumshop wil snel 50 miljoen euro omzet

Futurumshop wil snel 50 miljoen euro omzet

Futurumshop wil snel 50 miljoen euro omzet
http://www.shutterstock.com/pic-398754424/stock-photo-modern-mountain-bikes-in-sports-shop.html?src=f3GMfXhHs3SjUPJORrz-MQ-1-0

Online fietswinkel Futurumshop wil in 2018 vijftig miljoen euro omzet halen in de Benelux. Dat is een fikse groei ten opzichte van de huidige cijfers, maar de bewindvoerders geloven de opmars verder te kunnen zetten.

Maandelijkse groei van 40%

In de eerste zes maanden van 2016 haalde Futurumshop een omzet van vijftien miljoen euro in Nederland, liefst 37% meer dan een jaar eerder. Die sterke groei wil het bedrijf de komende jaren blijven doortrekken, met onder andere de lancering van een eigen merk. “We groeien nu al maandelijks met 40 procent”, vertelt CEO Harmen Van der Meulen aan Twinkle. “En dat wordt iedere maand meer. We zetten nu alle investeringen op Nederland en de Benelux en zijn druk met ons eigen merk.”

 

De focus op de Benelux moet er bovendien voor zorgen dat Futurumshop ook winstgevender wordt. “Ons bedrijf heeft altijd winst geschreven, maar die winst wordt gedrukt door internationale markten waarin je veel moet investeren om groter te worden. Je moet ook in die landen zorgen dat je nummer één wordt”, aldus Van der Meulen.

 

Futurumshop is ook nog aanwezig in Duitsland, maar het zal daar dus minder zwaar investeren de komende periode. De Franse tak van het bedrijf werd eerder al van de hand gedaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.