Futurumshop wil snel 50 miljoen euro omzet

Futurumshop wil snel 50 miljoen euro omzet

Futurumshop wil snel 50 miljoen euro omzet
http://www.shutterstock.com/pic-398754424/stock-photo-modern-mountain-bikes-in-sports-shop.html?src=f3GMfXhHs3SjUPJORrz-MQ-1-0

Online fietswinkel Futurumshop wil in 2018 vijftig miljoen euro omzet halen in de Benelux. Dat is een fikse groei ten opzichte van de huidige cijfers, maar de bewindvoerders geloven de opmars verder te kunnen zetten.

Maandelijkse groei van 40%

In de eerste zes maanden van 2016 haalde Futurumshop een omzet van vijftien miljoen euro in Nederland, liefst 37% meer dan een jaar eerder. Die sterke groei wil het bedrijf de komende jaren blijven doortrekken, met onder andere de lancering van een eigen merk. “We groeien nu al maandelijks met 40 procent”, vertelt CEO Harmen Van der Meulen aan Twinkle. “En dat wordt iedere maand meer. We zetten nu alle investeringen op Nederland en de Benelux en zijn druk met ons eigen merk.”

 

De focus op de Benelux moet er bovendien voor zorgen dat Futurumshop ook winstgevender wordt. “Ons bedrijf heeft altijd winst geschreven, maar die winst wordt gedrukt door internationale markten waarin je veel moet investeren om groter te worden. Je moet ook in die landen zorgen dat je nummer één wordt”, aldus Van der Meulen.

 

Futurumshop is ook nog aanwezig in Duitsland, maar het zal daar dus minder zwaar investeren de komende periode. De Franse tak van het bedrijf werd eerder al van de hand gedaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.