Ga dankzij Vitra gratis mee naar EuroShop 2017! | RetailDetail

Ga dankzij Vitra gratis mee naar EuroShop 2017!

Ga dankzij Vitra gratis mee naar EuroShop 2017!

(publi) Wij nodigen u graag uit op een dagtrip naar EuroShop 2017 waar Vitra u op 7 maart 'The Village' voorstelt.

Ontdek samen met ons 'The Village'!

Onze manier van leven, werken, winkelen is onderhevig aan verandering, en dat merken we aan de actuele ontwikkeling van steden en shoppingcentra. Tijdens EuroShop zal Vitra daarom onder de titel 'The Village' een concept presenteren dat voldoet aan de huidige eisen van de klant.

 

'The Village' omvat een plaza-achtige setting waar klanten kunnen vertoeven en relaxen, maar die ook ruimte biedt aan vijf winkels die verschillende shoppingervaringen bieden: een fashionstore, een health & beauty winkel, een consumer electronics-zaak, een automotive showroom en een foodstore.

 

De verschillende winkels gaan elk op hun manier de actuele uitdagingen aan waaraan elke handelaar tegenwoordig het hoofd moet bieden: extreme flexibiliteit, snelle herconfigureerbaarheid, het kunnen inspelen op alle vijf zintuigen, zowel reële als virtuele diensten aanbieden, etc.

 


We vertrekken op dinsdag 7 maart met de bus in Antwerpen aan “Home of Retail” om 7u30. Eenmaal in Düsseldorf (10u30) starten we op de beurs met een 1-uur durende persoonlijke rondleiding in 'the Village' door Daniël Van den Brande en Fanny Perez. Vervolgens kan u op eigen tempo de rest van de beurs bezoeken. Afsluiten doen we opnieuw op onze stand waar we u graag trakteren op een drankje en een hapje bij wat live muziek. Het vermoedelijke aankomstuur in Antwerpen is 22u.

 

Interesse? U kan zich inschrijven voor deze gratis busreis (inclusief toegang tot de beurs) door tegen 28 februari een mailtje te sturen naar info@vitra.be. Wij bezorgen u dan spoedig alle nodige details. Wees er snel bij want de plaatsen zijn beperkt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarktketen Morrisons wordt uur per week stil

23/07/2018

De Britse supermarktketen Morrisons organiseert voortaan elke week een prikkelarm uur voor mensen met autisme. Op zaterdagochtend tussen 9 en 10 zal er geen muziek te horen zijn, dimmen de lichten en wordt zelfs het piepje van de kassascanner stiller. 

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, Italië komt eraan en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.