Ga op bezoek bij Jack Ma: RetailHunt China neemt je mee  | RetailDetail

Ga op bezoek bij Jack Ma: RetailHunt China neemt je mee 

Ga op bezoek bij Jack Ma: RetailHunt China neemt je mee 
Foto: Sorbis / Shutterstock.com

China spreekt al eeuwenlang tot de verbeelding en vandaag des te meer tot die van retailers. RetailDetail neemt je mee op een wervelende ontdekkingsreis door China: van impressionante ‘mega malls’ over lokale trendsetters tot het kloppend hart van Alibaba.

 

Wat kan je leren van China?

Alibaba legt Amazon het vuur aan de schenen, Tencent groeit en innoveert sneller dan Facebook, ’s werelds grootste supermarktgroepen vechten allemaal om een plek onder de Chinese zon… Wie zet in China de toon en hoe ga je er als Westers bedrijf mee om? Wat kan je leren van de Chinese markt? 

 

Met 1,3 miljard inwoners is China niet alleen het meest bevolkte land ter wereld, het wordt ook de grootste digitale markt. Traditie en hypermoderne technologie vinden er elkaar in een groeimarkt om u tegen te zeggen: retailomzetten groeien er aan een maandelijks tempo van om en bij de 10%. Geen wonder dus dat steeds meer bedrijven de weg naar China vinden, terwijl Chinese innovators hun zinnen op de Europese markt zetten.

 

Van Alibaba langs Starbucks tot Tencent

Van 14 tot 19 oktober 2018 organiseert RetailDetail de RetailHunt China: vijf dagen vol inspiratie, bewustwording en ontdekking. Met retailexpert Jorg Snoeck als gids en de ondersteuning van Alibaba en Walmart Asia zelf, ontdek je met een selecte groep medetopmanagers metropolen Sjanghai, Hangzhou en Shenzhen. 

 

Bezoek Alibaba’s hoogst innovatieve "supermarkt van de toekomst" Hema, de grootste Starbucks ter wereld, een mega-winkelcentrum met Olympische schaatspiste en tal van inspirerende lokale en internationale retailconcepten. Bij Tencent, de leidende internetspeler van China, en in de ESSCA Business School in Sjanghai leer je ook alles over de Chinese innovatiestrategie en -drang, terwijl Alibaba een exclusieve inkijk geeft in zijn hypermoderne hoofdkantoren in Hangzhou. 

 

Inschrijven kan via info@retaildetail.be. Wees er snel bij, want de plaatsen zijn beperkt!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.