Galeries Lafayette stelt omnichannel-directeur aan

Galeries Lafayette stelt omnichanneldirecteur aan

Galeries Lafayette stelt omnichanneldirecteur aan

Warenhuisketen Galeries Lafayette heeft Constance de Polignac aangesteld als directeur voor marketing en digitaal. Dat is een nieuwe functie, die De Polignac verantwoordelijk maakt voor het ominchannelbeleid van de keten.

Nieuwe strategie

De Polignac was sinds 2012 in dezelfde functie aan de slag bij de Franse keten Camaïeu. Daarvoor werkte ze in gelijkaardige functies bij bedrijven als Biotherm, Unilever en Sephora. In totaal heeft De Polignac al 20 jaar ervaring in marketing en e-commerce. Sinds 22 augustus is ze aan de slag bij Galeries Lafayette.

 

Galeries Lafayette kwam vorig jaar al op de proppen met een omnichannelstrategie, waarbij er ook een nieuwe visuele identiteit werd gecreëerd voor de keten. Binnen de nieuwe strategie wil Galeries Lafayette tegen 2020 uitgroeien tot een omnichannel-moderetailer in Frankrijk. In september van vorig jaar was de winkel op de Boulevard Haussman in Parijs de eerste met de nieuwe look. Sindsdien werden ook de andere filialen aangepakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.