Galeries Lafayette stelt omnichanneldirecteur aan

Galeries Lafayette stelt omnichanneldirecteur aan

Warenhuisketen Galeries Lafayette heeft Constance de Polignac aangesteld als directeur voor marketing en digitaal. Dat is een nieuwe functie, die De Polignac verantwoordelijk maakt voor het ominchannelbeleid van de keten.

Nieuwe strategie

De Polignac was sinds 2012 in dezelfde functie aan de slag bij de Franse keten Camaïeu. Daarvoor werkte ze in gelijkaardige functies bij bedrijven als Biotherm, Unilever en Sephora. In totaal heeft De Polignac al 20 jaar ervaring in marketing en e-commerce. Sinds 22 augustus is ze aan de slag bij Galeries Lafayette.

 

Galeries Lafayette kwam vorig jaar al op de proppen met een omnichannelstrategie, waarbij er ook een nieuwe visuele identiteit werd gecreëerd voor de keten. Binnen de nieuwe strategie wil Galeries Lafayette tegen 2020 uitgroeien tot een omnichannel-moderetailer in Frankrijk. In september van vorig jaar was de winkel op de Boulevard Haussman in Parijs de eerste met de nieuwe look. Sindsdien werden ook de andere filialen aangepakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top