Games geven uw promotie een ROI-boost

Games geven uw promotie een ROI-boost
Pieter De Proost, HighCo

(Publireportage) De ontwikkeling van een eigen game kan een merk een stevige boost geven en hoeft verre van duur en ingewikkeld te zijn. HighCo DATA beschikt over de nodige expertise om dit proces van A tot Z voor u in goede banen te leiden.

Van engagement naar conversie


De kracht van een game is enorm. Gegevens van Facebook toonden drie jaar geleden al aan dat advertenties met een game tot drie keer toe aantrekkelijker waren en dus meer publicitaire return genereren. “Bovendien hebben games een enorm viraal potentieel”, stipt Pieter De Proost, Sales Manager Digital Solutions & Online Media bij HighCo DATA aan. “Eén speler kan in zijn entourage al snel tot tien mensen motiveren om het spel ook te spelen.”


Momenteel wordt de kracht van een game als promotool nog vaak onderschat. Onterecht, want een game kan ingezet worden om tot drie doelen te bereiken. “Ten eerste helpt het om data van gebruikers te verzamelen. 35% van de spelers delen graag hun gegevens. Secundo schept een game een band tussen de gebruiker en het merk, want de speler spendeert per spel al snel drie minuten aan je merk, wat een engagement creëert dat drie keer zo groot is als bij andere acties. Conversie is het plezante resultaat van dit alles: 53% van de spelers wordt klant, en daar gaat het natuurlijk om. Bij een game ligt dat conversiegehalte tot 15% hoger dan bij andere acties.”
 

Innovatieve technieken


HighCo DATA beschikt over de kennis om ‘gamification’ op een laagdrempelige manier en naadloos in een promotiecampagne te integreren. “Onze portfolio omvat al een veertigtal spellen (quiz, race, persoonlijkheidstests, fotowedstrijden op Pinterest of Twitter, zoektocht naar verborgen voorwerpen, jackpot …), die tegen een aantrekkelijke prijs binnen een periode van maximum 15 werkdagen kunnen worden geïmplementeerd. Daarnaast is het ook perfect mogelijk om gepersonaliseerde games met een heel creatieve insteek te ontwikkelen. Daarvoor gebruiken we innovatieve technieken, zoals gesofisticeerde animatie, games met aankoopverplichting, enzovoort.” 


HighCo DATA’s technische en digitale knowhow inzake gamification maakt het mogelijk om turnkey-oplossingen aan te bieden, waarbij games van A tot Z op een flexibele manier en uiterst kwalitatief worden ontwikkeld. “De creatie van een game betekent dus absoluut geen extra belasting voor uw IT-afdeling en hoeft helemaal niet zo duur te zijn.”
 

Interesse?
Neem zeker contact op!
pieter.de.proost@highco.be
+32 476 36 19 58
www.highco-data.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Renovatie Nieuwstraat maandag van start

26/05/2017

Maandag is het zover: dan gaat de renovatie van de Nieuwstraat in Brussel eindelijk van start. De werken zullen twee jaar in beslag en moeten van de Brusselse winkelstraat terug een aantrekkelijke trekpleister maken.

Weinig enthousiasme voor nieuwe boekwinkel Amazon in New York

26/05/2017

Online retailer Amazon heeft zijn eerste boekwinkel in New York geopend, maar de reacties op de opening van de nieuwe fysieke winkel zijn niet enkel positief. Het uitzicht zou immers te veel lijken op dat van een traditionele boekwinkel.

“Heritage House is hét voorbeeld van een conceptstore”

24/05/2017

De Antwerpse conceptstore Heritage House, gespecialiseerd in Belgisch fooddesign, wil uitgroeien tot een belevingsmerk met internationale allure. De initiatiefnemers openden een pop-up in Home of Retail, het co-creatieplatform van RetailDetail. 

Waarom retailers kleur moeten bekennen

24/05/2017

Of het nu gaat om een sofa, een schoonmaakproduct of een nieuwe outfit: kleur is cruciaal bij de aankoop. Toch wordt het belang van de factor kleur nog onderschat. Trendwatcher Hilde Francq schreef er een boek over: ‘Kleur verkoopt’. 

Forse winstdaling voor Marks & Spencer

24/05/2017

Ondanks een lichte omzetstijging is de winst voor belastingen bij het Britse Marks & Spencer vorig jaar met meer dan de helft teruggevallen. Zoals verwacht was er bij de verkoop van kleding een omzetdaling.

Shoptalk Europe maakt agenda bekend en geeft tickets weg

23/05/2017

(publireportage) De beurs Shoptalk Europe, die van 9 tot 11 oktober doorgaat in Kopenhagen, heeft naast haar agenda ook een programma bekendgemaakt waarmee retailers gratis kaarten en een deelname in de reiskosten kunnen krijgen.

Back to top