Games geven uw promotie een ROI-boost

Games geven uw promotie een ROI-boost
Pieter De Proost, HighCo

(Publireportage) De ontwikkeling van een eigen game kan een merk een stevige boost geven en hoeft verre van duur en ingewikkeld te zijn. HighCo DATA beschikt over de nodige expertise om dit proces van A tot Z voor u in goede banen te leiden.

Van engagement naar conversie


De kracht van een game is enorm. Gegevens van Facebook toonden drie jaar geleden al aan dat advertenties met een game tot drie keer toe aantrekkelijker waren en dus meer publicitaire return genereren. “Bovendien hebben games een enorm viraal potentieel”, stipt Pieter De Proost, Sales Manager Digital Solutions & Online Media bij HighCo DATA aan. “Eén speler kan in zijn entourage al snel tot tien mensen motiveren om het spel ook te spelen.”


Momenteel wordt de kracht van een game als promotool nog vaak onderschat. Onterecht, want een game kan ingezet worden om tot drie doelen te bereiken. “Ten eerste helpt het om data van gebruikers te verzamelen. 35% van de spelers delen graag hun gegevens. Secundo schept een game een band tussen de gebruiker en het merk, want de speler spendeert per spel al snel drie minuten aan je merk, wat een engagement creëert dat drie keer zo groot is als bij andere acties. Conversie is het plezante resultaat van dit alles: 53% van de spelers wordt klant, en daar gaat het natuurlijk om. Bij een game ligt dat conversiegehalte tot 15% hoger dan bij andere acties.”
 

Innovatieve technieken


HighCo DATA beschikt over de kennis om ‘gamification’ op een laagdrempelige manier en naadloos in een promotiecampagne te integreren. “Onze portfolio omvat al een veertigtal spellen (quiz, race, persoonlijkheidstests, fotowedstrijden op Pinterest of Twitter, zoektocht naar verborgen voorwerpen, jackpot …), die tegen een aantrekkelijke prijs binnen een periode van maximum 15 werkdagen kunnen worden geïmplementeerd. Daarnaast is het ook perfect mogelijk om gepersonaliseerde games met een heel creatieve insteek te ontwikkelen. Daarvoor gebruiken we innovatieve technieken, zoals gesofisticeerde animatie, games met aankoopverplichting, enzovoort.” 


HighCo DATA’s technische en digitale knowhow inzake gamification maakt het mogelijk om turnkey-oplossingen aan te bieden, waarbij games van A tot Z op een flexibele manier en uiterst kwalitatief worden ontwikkeld. “De creatie van een game betekent dus absoluut geen extra belasting voor uw IT-afdeling en hoeft helemaal niet zo duur te zijn.”
 

Interesse?
Neem zeker contact op!
pieter.de.proost@highco.be
+32 476 36 19 58
www.highco-data.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Big Bazar brengt logistiek onder bij Bakker Logistiek

24/07/2017

Big Bazar brengt vanaf volgend jaar de logistiek onder bij Bakker Logistiek. Met deze nieuwe partner ondersteunt de discountformule van Blokker Holding haar verdere groei in de Benelux.

“Blokker gaat niet ten onder”

24/07/2017

Blokker werd het slachtoffer van branchevervaging, stelt Richard Otto, medeauteur van een nieuw boek over de retailer. Toch heeft de keten overlevingskansen, op voorwaarde dat ze weer trendsettend en prijscompetitief wordt.

Supermarktketens waarschuwen voor phishing via WhatsApp

20/07/2017

De voorbije dagen is er een vorm van phishing via berichtenapplicatie WhatsApp opgedoken. Gebruikers krijgen een bericht met daarin een promotie van een supermarktketen. Wie doorklikt op de link speelt een aantal gegevens door.

Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

Grote namen bevestigen voor Shoptalk Europe

18/07/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, het grote nieuwe event voor innovatie in retail en e-commerce, kan al rekenen op meer dan 100 exposanten. Startups die zich willen voorstellen aan de Europese retailscene, kunnen dat aan gunstige voorwaarden.

Europese consument blijft positief

18/07/2017

Uit cijfers van onderzoeksbureau GfK blijkt dat de positieve trend bij het vertrouwen van de Europese consument zich blijft voortzetten. Toch zijn er in Europa grote verschillen op te merken over de verschillende landen heen.

Back to top