Games geven uw promotie een ROI-boost

Games geven uw promotie een ROI-boost
Pieter De Proost, HighCo

(Publireportage) De ontwikkeling van een eigen game kan een merk een stevige boost geven en hoeft verre van duur en ingewikkeld te zijn. HighCo DATA beschikt over de nodige expertise om dit proces van A tot Z voor u in goede banen te leiden.

Van engagement naar conversie


De kracht van een game is enorm. Gegevens van Facebook toonden drie jaar geleden al aan dat advertenties met een game tot drie keer toe aantrekkelijker waren en dus meer publicitaire return genereren. “Bovendien hebben games een enorm viraal potentieel”, stipt Pieter De Proost, Sales Manager Digital Solutions & Online Media bij HighCo DATA aan. “Eén speler kan in zijn entourage al snel tot tien mensen motiveren om het spel ook te spelen.”


Momenteel wordt de kracht van een game als promotool nog vaak onderschat. Onterecht, want een game kan ingezet worden om tot drie doelen te bereiken. “Ten eerste helpt het om data van gebruikers te verzamelen. 35% van de spelers delen graag hun gegevens. Secundo schept een game een band tussen de gebruiker en het merk, want de speler spendeert per spel al snel drie minuten aan je merk, wat een engagement creëert dat drie keer zo groot is als bij andere acties. Conversie is het plezante resultaat van dit alles: 53% van de spelers wordt klant, en daar gaat het natuurlijk om. Bij een game ligt dat conversiegehalte tot 15% hoger dan bij andere acties.”
 

Innovatieve technieken


HighCo DATA beschikt over de kennis om ‘gamification’ op een laagdrempelige manier en naadloos in een promotiecampagne te integreren. “Onze portfolio omvat al een veertigtal spellen (quiz, race, persoonlijkheidstests, fotowedstrijden op Pinterest of Twitter, zoektocht naar verborgen voorwerpen, jackpot …), die tegen een aantrekkelijke prijs binnen een periode van maximum 15 werkdagen kunnen worden geïmplementeerd. Daarnaast is het ook perfect mogelijk om gepersonaliseerde games met een heel creatieve insteek te ontwikkelen. Daarvoor gebruiken we innovatieve technieken, zoals gesofisticeerde animatie, games met aankoopverplichting, enzovoort.” 


HighCo DATA’s technische en digitale knowhow inzake gamification maakt het mogelijk om turnkey-oplossingen aan te bieden, waarbij games van A tot Z op een flexibele manier en uiterst kwalitatief worden ontwikkeld. “De creatie van een game betekent dus absoluut geen extra belasting voor uw IT-afdeling en hoeft helemaal niet zo duur te zijn.”
 

Interesse?
Neem zeker contact op!
pieter.de.proost@highco.be
+32 476 36 19 58
www.highco-data.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top