Games geven uw promotie een ROI-boost

Games geven uw promotie een ROI-boost
Pieter De Proost, HighCo

(Publireportage) De ontwikkeling van een eigen game kan een merk een stevige boost geven en hoeft verre van duur en ingewikkeld te zijn. HighCo DATA beschikt over de nodige expertise om dit proces van A tot Z voor u in goede banen te leiden.

Van engagement naar conversie


De kracht van een game is enorm. Gegevens van Facebook toonden drie jaar geleden al aan dat advertenties met een game tot drie keer toe aantrekkelijker waren en dus meer publicitaire return genereren. “Bovendien hebben games een enorm viraal potentieel”, stipt Pieter De Proost, Sales Manager Digital Solutions & Online Media bij HighCo DATA aan. “Eén speler kan in zijn entourage al snel tot tien mensen motiveren om het spel ook te spelen.”


Momenteel wordt de kracht van een game als promotool nog vaak onderschat. Onterecht, want een game kan ingezet worden om tot drie doelen te bereiken. “Ten eerste helpt het om data van gebruikers te verzamelen. 35% van de spelers delen graag hun gegevens. Secundo schept een game een band tussen de gebruiker en het merk, want de speler spendeert per spel al snel drie minuten aan je merk, wat een engagement creëert dat drie keer zo groot is als bij andere acties. Conversie is het plezante resultaat van dit alles: 53% van de spelers wordt klant, en daar gaat het natuurlijk om. Bij een game ligt dat conversiegehalte tot 15% hoger dan bij andere acties.”
 

Innovatieve technieken


HighCo DATA beschikt over de kennis om ‘gamification’ op een laagdrempelige manier en naadloos in een promotiecampagne te integreren. “Onze portfolio omvat al een veertigtal spellen (quiz, race, persoonlijkheidstests, fotowedstrijden op Pinterest of Twitter, zoektocht naar verborgen voorwerpen, jackpot …), die tegen een aantrekkelijke prijs binnen een periode van maximum 15 werkdagen kunnen worden geïmplementeerd. Daarnaast is het ook perfect mogelijk om gepersonaliseerde games met een heel creatieve insteek te ontwikkelen. Daarvoor gebruiken we innovatieve technieken, zoals gesofisticeerde animatie, games met aankoopverplichting, enzovoort.” 


HighCo DATA’s technische en digitale knowhow inzake gamification maakt het mogelijk om turnkey-oplossingen aan te bieden, waarbij games van A tot Z op een flexibele manier en uiterst kwalitatief worden ontwikkeld. “De creatie van een game betekent dus absoluut geen extra belasting voor uw IT-afdeling en hoeft helemaal niet zo duur te zijn.”
 

Interesse?
Neem zeker contact op!
pieter.de.proost@highco.be
+32 476 36 19 58
www.highco-data.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Back to top