GBL wil aandeel in Adidas opdrijven | RetailDetail

GBL wil aandeel in Adidas opdrijven

GBL wil aandeel in Adidas opdrijven

GBL, de holding rond financier Albert Frère, wil zijn aandelenpakket bij het Duitse Adidas verder uitbreiden. De holding kocht zich vorig jaar verrassend in bij de fabrikant van sportartikelen en wil zijn aandeel nu nog vergroten.

Strategiewijziging

GBL heeft momenteel al meer dan 5 procent van Adidas in handen en onlangs raakte nog bekend dat Ian Gallienne, co-CEO van GBL en schoonzoon van Albert Frère, een plek krijgt in de raad van bestuur bij Adidas.

 

“Een duidelijk signaal dat we Adidas op termijn zien uitgroeien naar een strategische participatie voor onze holding”, zei Gérard Lamarche, de andere co-CEO van GBL, daar vrijdag over. “We willen voor een langere tijd onze verantwoordelijkheid nemen in het bedrijf. Zolang de koers van het aandeel het toelaat, zullen we onze positie in Adidas blijven versterken”, schrijft De Tijd.

 

De uitbreiding van het belang bij Adidas maakt deel uit van een strategiewijziging bij GBL, waarbij het minder afhankelijk wil worden van grote Franse nuts- en energiebedrijven, zoals Total, Engie en Suez Environnement. Zo verkocht het dit jaar nog een groot belang in Total voor 650 miljoen euro. Dat geld werd vrijwel onmiddellijk aangewend voor nieuwe investeringen bij Adidas, maar ook bij het Zwitserse dienstenbedrijf SGS, luierfabrikant Ontex en het Belgische Umicore.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.