GBL wil aandeel in Adidas opdrijven

GBL wil aandeel in Adidas opdrijven

GBL, de holding rond financier Albert Frère, wil zijn aandelenpakket bij het Duitse Adidas verder uitbreiden. De holding kocht zich vorig jaar verrassend in bij de fabrikant van sportartikelen en wil zijn aandeel nu nog vergroten.

Strategiewijziging

GBL heeft momenteel al meer dan 5 procent van Adidas in handen en onlangs raakte nog bekend dat Ian Gallienne, co-CEO van GBL en schoonzoon van Albert Frère, een plek krijgt in de raad van bestuur bij Adidas.

 

“Een duidelijk signaal dat we Adidas op termijn zien uitgroeien naar een strategische participatie voor onze holding”, zei Gérard Lamarche, de andere co-CEO van GBL, daar vrijdag over. “We willen voor een langere tijd onze verantwoordelijkheid nemen in het bedrijf. Zolang de koers van het aandeel het toelaat, zullen we onze positie in Adidas blijven versterken”, schrijft De Tijd.

 

De uitbreiding van het belang bij Adidas maakt deel uit van een strategiewijziging bij GBL, waarbij het minder afhankelijk wil worden van grote Franse nuts- en energiebedrijven, zoals Total, Engie en Suez Environnement. Zo verkocht het dit jaar nog een groot belang in Total voor 650 miljoen euro. Dat geld werd vrijwel onmiddellijk aangewend voor nieuwe investeringen bij Adidas, maar ook bij het Zwitserse dienstenbedrijf SGS, luierfabrikant Ontex en het Belgische Umicore.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top