Gemeente Amsterdam ontwikkelt platform voor ondernemers | RetailDetail

Gemeente Amsterdam ontwikkelt platform voor ondernemers

Gemeente Amsterdam ontwikkelt platform voor ondernemers
Shutterstock

De gemeente Amsterdam ontwikkelt momenteel een online platform waar lokale ondernemers eenvoudig hun producten en diensten kunnen aanbieden. Amsterdam wil lokale handelaars zo helpen ook online sterk aanwezig te zijn.

 

Overzichtelijker

Het platform moet het online en offline aanbod van handelaars in Amsterdam overzichtelijk maken voor de Amsterdammer. Zo kan die eenvoudig zien wat er allemaal online te koop is, en waar en wanneer het geleverd of afgehaald kan worden. “Door de komst van online winkelen is het voor veel winkeliers moeilijker geworden om voldoende omzet te behalen. Met het online retailplatform wil de gemeente winkeliers helpen om hun aanbod van producten en diensten ook online aan te bieden”, klinkt het bij de gemeente. 

 

Iedere ondernemer krijgt een eigen pagina die hij volledig zelf kan beheren. Zo kan hij chatten met de consument, een zoekfunctie toevoegen en deals aanbieden. Daarnaast krijgt ook elke buurt apart een eigen pagina, logo, kleur en identiteit. Om de ondernemers al op weg te helpen, stuur de gemeente de komende maanden een fotograaf op pad om professionele foto’s te maken en komt het Retail Content Support Team elke ondernemer meer informatie geven over het platform. De definitieve lancering staat gepland voor mei.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.