Gesloten winkeldeur stopt klanten niet | RetailDetail

Gesloten winkeldeur stopt klanten niet

Gesloten winkeldeur stopt klanten niet

Klanten blijven niet weg uit een winkel als die de winkeldeuren 's winters omwille van de kou gesloten houdt, wijst nieuw Antwerps onderzoek uit.

Geen verschil tussen open of gesloten

Heel wat handelaars geloven dat klanten sneller de winkel binnenstappen, wanneer ze de deuren laten openstaan. Daarom dat vrijwel alle winkels ook in de winter hun deuren open laten, wat natuurlijk zorgt voor heel wat extra verwarmingskosten, wat dan weer slecht is voor het milieu en de portemonnee van de handelaar.

 

Uit het onderzoek van Eandis, Stadslab2050 en enkele zelfstandigenorganisaties in de Kammenstraat in Antwerpen blijkt nu echter dat het voor shoppers helemaal geen verschil maakt of de deuren open of gesloten zijn. Bij het onderzoek werd met straatcamera’s en infraroodtellers het aantal klanten geteld en daaruit blijkt dat er vrijwel geen verschil is tussen een open deur of een gesloten deur. “Shoppers verwachten niet dat de winkelier de deuren open gooit en de kou tegenhoudt met energieopslorpende warmtegordijnen. Er liep geen shopper meer of minder naar binnen”, schrijven de onderzoekers.

 

Tijdens het onderzoek werden ook andere ‘nudges’ uitgetest, waarbij klanten een licht duwtje in de rug kregen om een winkel binnen te gaan, maar ook die hadden amper effect.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Antwerpen krijgt Belgische primeur Søstrene Grene

20/04/2018

In de Antwerpse Stadsfeestzaal opent op 18 mei de eerste Belgische winkel van Søstrene Grene de deuren. De Deense keten biedt allerhande hebbedingetjes en woonaccessoires aan.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.