Gesloten winkeldeur stopt klanten niet | RetailDetail

Gesloten winkeldeur stopt klanten niet

Gesloten winkeldeur stopt klanten niet

Klanten blijven niet weg uit een winkel als die de winkeldeuren 's winters omwille van de kou gesloten houdt, wijst nieuw Antwerps onderzoek uit.

Geen verschil tussen open of gesloten

Heel wat handelaars geloven dat klanten sneller de winkel binnenstappen, wanneer ze de deuren laten openstaan. Daarom dat vrijwel alle winkels ook in de winter hun deuren open laten, wat natuurlijk zorgt voor heel wat extra verwarmingskosten, wat dan weer slecht is voor het milieu en de portemonnee van de handelaar.

 

Uit het onderzoek van Eandis, Stadslab2050 en enkele zelfstandigenorganisaties in de Kammenstraat in Antwerpen blijkt nu echter dat het voor shoppers helemaal geen verschil maakt of de deuren open of gesloten zijn. Bij het onderzoek werd met straatcamera’s en infraroodtellers het aantal klanten geteld en daaruit blijkt dat er vrijwel geen verschil is tussen een open deur of een gesloten deur. “Shoppers verwachten niet dat de winkelier de deuren open gooit en de kou tegenhoudt met energieopslorpende warmtegordijnen. Er liep geen shopper meer of minder naar binnen”, schrijven de onderzoekers.

 

Tijdens het onderzoek werden ook andere ‘nudges’ uitgetest, waarbij klanten een licht duwtje in de rug kregen om een winkel binnen te gaan, maar ook die hadden amper effect.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarktketen Morrisons wordt uur per week stil

23/07/2018

De Britse supermarktketen Morrisons organiseert voortaan elke week een prikkelarm uur voor mensen met autisme. Op zaterdagochtend tussen 9 en 10 zal er geen muziek te horen zijn, dimmen de lichten en wordt zelfs het piepje van de kassascanner stiller. 

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, Italië komt eraan en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.