Google, Côte d'Or en Coca-Cola "sterkste merken" in België | RetailDetail

Google, Côte d'Or en Coca-Cola "sterkste merken" in België

Google, Côte d'Or en Coca-Cola "sterkste merken" in België

Google is het sterkste merk in België, gevolgd door Côte d'Or en Coca-Cola. Dat blijkt uit de BrandAsset Valuator 2012 van reclamegroep Young & Rubicam, een imago-onderzoek naar honderden merken bij 3.000 Belgen. Het was al van 2004 geleden dat er nog eens een soortgelijk klassement werd opgesteld voor de Belgische markt.

Nood aan leiderschap en traditie

De 10 sterkste merken in België
1. Google
2. Côte d'Or
3. Coca-Cola
4. Colruyt
5. Google Maps
6. IKEA
7. Windows
8. Microsoft
9. LEGO
10. Apple

Volgens het onderzoek heeft de consument anno 2013 behoefte aan intelligent leiderschap, een trend die sinds 2008 opkomt. Merken als Google, Google Maps en Windows worden gewaardeerd om de "intelligente innovaties die het leven van de Belg verrijken" en "de consument het idee geven slim bezig te zijn".

 

Tegelijk is er ook een duidelijke hang naar vertrouwde merken: "Merken die nuchterheid en vertrouwen uitstralen, doen het in deze tijden van crisis en financiële onzekerheid goed", klinkt het. Voorbeelden zijn Côte dOr (van 5 in 2004 naar 2 in 2012), Colruyt (blijven staan op 4), Lotus (van 71 naar 12), Leonidas (uit het niets op 14) en Jules Destrooper (van 63 naar 24)." Ook speelgoedmerk LEGO (op 9) past perfect in dit plaatje.

 

Opvallend: "Glamour en sensualiteit worden als merkwaarden minder belangrijk. Merken als Chanel, Moët & Chandon, Yves Saint Laurent, Dolce & Gabbana en Hugo Boss dalen in waardering."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.