Google lanceert nieuwe recensieservice | RetailDetail

Google lanceert nieuwe recensieservice

Google lanceert nieuwe recensieservice

Google gaat zijn Trusted Stores-programma omvormen naar Customer Reviews. De bedoeling is dat webwinkels in de toekomst meer aan hun klanten vragen om reviews te schrijven, zodat de scores op Google waarheidsgetrouwer zijn.

Merchant Center

Customer Reviews laat webshops nog steeds toe om een opt-in te plaatsen wanneer een klant afrekent, waarbij die kan aanvinken of hij al dan niet een mailtje van Google wil ontvangen, waarin een review van hun aankoop wordt gevraagd. Natuurlijk krijgen webshops die meewerken aan het programma betere zichtbaarheid op Google.

 

Customer Reviews wordt ook onderdeel van het Google Merchant Center, waarin verschillende tools voor bedrijven te vinden zijn, zoals de mogelijkheid om het goed aan te geven op Google Maps en de campagnes van Google Shopping. Google is al een tijdje bezig met de uitbreiding van het dienstenpakket voor webwinkels. Handelaars die al gebruik maken van Trusted Stores zullen automatisch ook een account krijgen van Customer Reviews. Indien ze dat wensen kunnen ze ook een badge op hun website plaatsen, met hun rating indien die beschikbaar is.

 

Google is al een tijdje aan de slag om meer reviews te krijgen van gebruikers. Zo vraagt het al langer om recensies van fysieke plaatsen voor Google Maps. Nu moeten er dus ook meer reviews komen van online aankopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.