Google lanceert nieuwe recensieservice | RetailDetail

Google lanceert nieuwe recensieservice

Google lanceert nieuwe recensieservice

Google gaat zijn Trusted Stores-programma omvormen naar Customer Reviews. De bedoeling is dat webwinkels in de toekomst meer aan hun klanten vragen om reviews te schrijven, zodat de scores op Google waarheidsgetrouwer zijn.

Merchant Center

Customer Reviews laat webshops nog steeds toe om een opt-in te plaatsen wanneer een klant afrekent, waarbij die kan aanvinken of hij al dan niet een mailtje van Google wil ontvangen, waarin een review van hun aankoop wordt gevraagd. Natuurlijk krijgen webshops die meewerken aan het programma betere zichtbaarheid op Google.

 

Customer Reviews wordt ook onderdeel van het Google Merchant Center, waarin verschillende tools voor bedrijven te vinden zijn, zoals de mogelijkheid om het goed aan te geven op Google Maps en de campagnes van Google Shopping. Google is al een tijdje bezig met de uitbreiding van het dienstenpakket voor webwinkels. Handelaars die al gebruik maken van Trusted Stores zullen automatisch ook een account krijgen van Customer Reviews. Indien ze dat wensen kunnen ze ook een badge op hun website plaatsen, met hun rating indien die beschikbaar is.

 

Google is al een tijdje aan de slag om meer reviews te krijgen van gebruikers. Zo vraagt het al langer om recensies van fysieke plaatsen voor Google Maps. Nu moeten er dus ook meer reviews komen van online aankopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.