Grandvision groeit verder in vierde kwartaal | RetailDetail

Grandvision groeit verder in vierde kwartaal

Grandvision groeit verder in vierde kwartaal

In het vierde kwartaal is zowel de omzet als de vergelijkbare omzet van optiekbedrijf Grandvision verder gegroeid. Dankzij enkele overnames groeide de omzet met 8%, maar ook de vergelijkbare omzet groeide met bijna 4%.

Groei op alle markten

In de 'G4', dat wil zeggen de activiteiten in Frankrijk & Luxemburg, Duitsland & Oostenrijk, Nederland & België en het Verenigd Koninkrijk & Ierland, versnelde de omzetgroei in het vierde kwartaal. In Duitsland kwam die groei er omdat heel wat consumenten hun aankoop in het derde kwartaal hadden uitgesteld. In Frankrijk wist Grandvision aan marktaandeel te winnen dankzij lagere prijzen op de markt, die ten goede kwamen van de budgetconcepten zoals Générale d’Optique.

 

Ook in de rest van Europa, met Italië als grootste markt, was er sprake van een versnelde groei. In Italië begint de fusie van Avanzi en Optissimo zijn vruchten af te werpen. In Amerika & Azië groeide Grandvision dankzij overnames in de Verenigde Staten, Mexico en Uruguay, maar was er ook sprake van organische groei in Mexico en Turkije.

 

Grandvision behoudt zijn doelstellingen voor het volledige jaar, met een verwachte omzetgroei van minstens 5%. Volledige cijfers worden pas op 20 februari vrijgegeven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.