Groei van Grandvision vertraagt | RetailDetail

Groei van Grandvision vertraagt

Groei van Grandvision vertraagt

 Optiekbedrijf Grandvision, het moederbedrijf van Pearle en Eyewish, heeft in 2015 een vergelijkbare omzetgroei van 4,1 procent gekend. Dat is iets minder dan een jaar geleden, toen de vergelijkbare omzetgroei strandde op 4,3 procent.

 

Groei vertraagt op alle markten

In het vierde kwartaal was er sprake van een vergelijkbare groei van 2,2 procent. Een jaar eerder was dat nog 6,1 procent. De daling is zichtbaar op alle markten, maar in de regio 'Other Europe' was er zelfs sprake van een lichte daling van 0,7 procent. In de regio 'Americas & Asia' was er een groei van 5,6 procent. Een jaar eerder was dat nog 10,4 procent. Op de vier belangrijkste markten, de zogenaamde G4, was er een groei van 3 procent, de helft van een jaar eerder.


De daling in Europa is te wijten aan een vertraagde groei in Italië en het noorden van Europa. De regio Americas & Asia had dan weer te lijden onder de zwakke prestaties in Rusland, waardoor de goede cijfers in Zuid-Amerika teniet werden gedaan.


Grandvision presenteert zijn volledige cijfers voor het boekjaar 2015 en voor het vierde kwartaal op 16 maart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.