Groei van Grandvision vertraagt | RetailDetail

Groei van Grandvision vertraagt

Groei van Grandvision vertraagt

 Optiekbedrijf Grandvision, het moederbedrijf van Pearle en Eyewish, heeft in 2015 een vergelijkbare omzetgroei van 4,1 procent gekend. Dat is iets minder dan een jaar geleden, toen de vergelijkbare omzetgroei strandde op 4,3 procent.

 

Groei vertraagt op alle markten

In het vierde kwartaal was er sprake van een vergelijkbare groei van 2,2 procent. Een jaar eerder was dat nog 6,1 procent. De daling is zichtbaar op alle markten, maar in de regio 'Other Europe' was er zelfs sprake van een lichte daling van 0,7 procent. In de regio 'Americas & Asia' was er een groei van 5,6 procent. Een jaar eerder was dat nog 10,4 procent. Op de vier belangrijkste markten, de zogenaamde G4, was er een groei van 3 procent, de helft van een jaar eerder.


De daling in Europa is te wijten aan een vertraagde groei in Italië en het noorden van Europa. De regio Americas & Asia had dan weer te lijden onder de zwakke prestaties in Rusland, waardoor de goede cijfers in Zuid-Amerika teniet werden gedaan.


Grandvision presenteert zijn volledige cijfers voor het boekjaar 2015 en voor het vierde kwartaal op 16 maart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.