Groei van Grandvision vertraagt

Groei van Grandvision vertraagt

 Optiekbedrijf Grandvision, het moederbedrijf van Pearle en Eyewish, heeft in 2015 een vergelijkbare omzetgroei van 4,1 procent gekend. Dat is iets minder dan een jaar geleden, toen de vergelijkbare omzetgroei strandde op 4,3 procent.

 

Groei vertraagt op alle markten

In het vierde kwartaal was er sprake van een vergelijkbare groei van 2,2 procent. Een jaar eerder was dat nog 6,1 procent. De daling is zichtbaar op alle markten, maar in de regio 'Other Europe' was er zelfs sprake van een lichte daling van 0,7 procent. In de regio 'Americas & Asia' was er een groei van 5,6 procent. Een jaar eerder was dat nog 10,4 procent. Op de vier belangrijkste markten, de zogenaamde G4, was er een groei van 3 procent, de helft van een jaar eerder.


De daling in Europa is te wijten aan een vertraagde groei in Italië en het noorden van Europa. De regio Americas & Asia had dan weer te lijden onder de zwakke prestaties in Rusland, waardoor de goede cijfers in Zuid-Amerika teniet werden gedaan.


Grandvision presenteert zijn volledige cijfers voor het boekjaar 2015 en voor het vierde kwartaal op 16 maart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Back to top