Grote verliezen bij winkels toeristenbond ANWB

Grote verliezen bij winkels toeristenbond ANWB

De verliezen bij de winkels van toeristenbond ANWB zijn zo hoog opgelopen dat er dringend moet worden ingegrepen. Volgens bronnen zouden de verliezen ondertussen al zijn opgelopen tot 25 miljoen euro.

Te hoge personeelskosten

De ANWB heeft momenteel 87 winkels, maar onder andere door te hoge personeelskosten zijn die verlieslatend. Daarom heeft het bedrijf vandaag een herstructureringsplan aangekondigd, waarbij voornamelijk de managementstructuur wordt aangepakt: clustermanagers zullen elk drie winkels onder hun hoede krijgen. Elke manager en assistent-manager mag solliciteren voor één van die nieuwe functies, maar veertig van hen zullen dus sowieso hun baan verliezen. Voor het gewone winkelpersoneel verandert er voorlopig niets.

 

Naast het banenverlies is het volgens anonieme bronnen echter niet onmogelijk dat er in de toekomst ook winkels zijn die volledig de deuren moeten sluiten. Volgens de woordvoerder van de ANWB is dat momenteel echter nog niet aan de orde. Omdat de winkels ook als servicecentra fungeren, kan het bedrijf wel leven met een verlies, maar momenteel is dat verlies te groot. ANWB rekent daarbij op een verlies van één euro per lid of 4,4 miljoen euro in totaal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top