GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan | RetailDetail

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

FORUM 2018: om naar uit te kijken!

GS1 Belgium & Luxembourg nodigt u graag uit voor haar FORUM 2018, op 8 februari in Hôtel de la Poste (Tour & Taxis) te Brussel. De non-profit organisatie – bekend voor de unieke codering nodig voor de identificatie van organisaties, pallets en pakjes – heeft immers groot nieuws! 
 

Tijdens de vorige editie zakten meer dan 400 geïnteresseerden uit verschillende sectoren van de industrie af naar Tour & Taxis. Dit jaar gaat GS1 Belgilux nog een stapje verder en wordt het netwerk- en informatie event in de format van een echte nieuwsuitzending gepresenteerd.
 

Bekijk hier alvast onze hoofdpunten:

  • Corporate nieuws: Een terugblik op 2017; prioriteiten en uitdagingen voor GS1 Belgilux in 2018
  • Binnenlands nieuws: GDSN uitrol in de FMCG en Doe-het-zelf, Tuin & Dier sector.
  • Boodschap van algemeen nut: Datakwaliteit blijft een cruciaal gegeven. Weet uw consument wat hij eet en drinkt?
  • Kortingsbonnen nieuws: M-coupon en de Coupon Data Pool op snelheid.
  • Technologisch nieuws: RFID terug in opmars in de mode en in de Vlaamse visveiling.
  • Nieuws uit de gezondheidszorg: Hoe zal de UDI wetgeving GS1 onmisbaar maken?
  • Financieel nieuws: De LEI zorgt voor meer transparantie bij financiële transacties.
  • De digitale agenda van Europa en de regering: De e-factuur wordt de standaard.
  • Buitenlands nieuws: Wordt de GS1 Cloud de grootste productdatabase ter wereld?
  • E-commerce met GS1 standaarden: GS1 SSCC op e-commerce pakjes

 

Er wordt afgesloten met een inspirerende keynote over “The technology of tomorrow

What’s the next supply chain revolution?

Will Artificial Intelligence and robotics take over the Supply Chain?

Is Blockchain the way of the future or Big Data the Big Disruptor?


Een niet-te-missen event, dat vindt ook Jan Somers, CEO van GS1 Belgium & Luxembourg: “Met meer sectoren in de kijker en meer topics op het programma, gaan we dit jaar nóg verder dan tijdens vorige edities! Een nog gevarieerder programma benadrukt het belang van GS1 in verschillende sectoren” 
 

FORUM 2018 vindt plaats in Hôtel de la Poste (Tour & Taxis) te Brussel. Meer info over het volledige programma vindt u op de website van GS1 Belgilux. Deelname aan FORUM 2018 is gratis mits online inschrijving.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.