Handelaars positief over wintersolden | RetailDetail

Handelaars positief over wintersolden

Handelaars positief over wintersolden

De handelaars zijn tevreden met het eindresultaat van de wintersolden. Die kende nog een flinke stijging ten opzichte van vorig jaar, dankzij de winterprik midden januari, waardoor consumenten eindelijk winterkleding gingen kopen.

 

Sterke online groei

De solden hadden al een sterke start gekend, met tijdens de eerste soldendag een omzet die 4 procent hoger lag dan een jaar eerder. Daarna was de verkoop echter stil gevallen, omdat het nog steeds te warm was om winterkleding te kopen. De winterprik midden januari heeft daar echter verandering in gebracht. Dat meldt Comeos.

 

In totaal noteren de handelaars een omzetstijging van 5 procent ten opzichte van een jaar eerder, waarbij vooral de online winkels steeds meer in de smaak vallen. Daar steeg de verkoop met tientallen procenten ten opzichte van vorig jaar. Dit jaar hebben ook heel wat meer handelaars voor het eerst ook online solden aangeboden of het aanbod uitgebreid.

 

Ook bij online retailer Coolblue zijn ze meer dan tevreden over de solden. Daar steeg de omzet van de soldenproducten ten opzichte van een jaar eerder met 45 procent. Dat is zelfs meer dan verwacht, want bij Coolblue werd er uitgegaan van een groei van 36 procent. De top-vijf verkochte producten bestond uit harde schijven, printers, gps-toestellen, smartphones en fitnestoestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.