Handelaars positief over wintersolden

Handelaars positief over wintersolden

De handelaars zijn tevreden met het eindresultaat van de wintersolden. Die kende nog een flinke stijging ten opzichte van vorig jaar, dankzij de winterprik midden januari, waardoor consumenten eindelijk winterkleding gingen kopen.

 

Sterke online groei

De solden hadden al een sterke start gekend, met tijdens de eerste soldendag een omzet die 4 procent hoger lag dan een jaar eerder. Daarna was de verkoop echter stil gevallen, omdat het nog steeds te warm was om winterkleding te kopen. De winterprik midden januari heeft daar echter verandering in gebracht. Dat meldt Comeos.

 

In totaal noteren de handelaars een omzetstijging van 5 procent ten opzichte van een jaar eerder, waarbij vooral de online winkels steeds meer in de smaak vallen. Daar steeg de verkoop met tientallen procenten ten opzichte van vorig jaar. Dit jaar hebben ook heel wat meer handelaars voor het eerst ook online solden aangeboden of het aanbod uitgebreid.

 

Ook bij online retailer Coolblue zijn ze meer dan tevreden over de solden. Daar steeg de omzet van de soldenproducten ten opzichte van een jaar eerder met 45 procent. Dat is zelfs meer dan verwacht, want bij Coolblue werd er uitgegaan van een groei van 36 procent. De top-vijf verkochte producten bestond uit harde schijven, printers, gps-toestellen, smartphones en fitnestoestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top