Handelaars positief over wintersolden

Handelaars positief over wintersolden

De handelaars zijn tevreden met het eindresultaat van de wintersolden. Die kende nog een flinke stijging ten opzichte van vorig jaar, dankzij de winterprik midden januari, waardoor consumenten eindelijk winterkleding gingen kopen.

 

Sterke online groei

De solden hadden al een sterke start gekend, met tijdens de eerste soldendag een omzet die 4 procent hoger lag dan een jaar eerder. Daarna was de verkoop echter stil gevallen, omdat het nog steeds te warm was om winterkleding te kopen. De winterprik midden januari heeft daar echter verandering in gebracht. Dat meldt Comeos.

 

In totaal noteren de handelaars een omzetstijging van 5 procent ten opzichte van een jaar eerder, waarbij vooral de online winkels steeds meer in de smaak vallen. Daar steeg de verkoop met tientallen procenten ten opzichte van vorig jaar. Dit jaar hebben ook heel wat meer handelaars voor het eerst ook online solden aangeboden of het aanbod uitgebreid.

 

Ook bij online retailer Coolblue zijn ze meer dan tevreden over de solden. Daar steeg de omzet van de soldenproducten ten opzichte van een jaar eerder met 45 procent. Dat is zelfs meer dan verwacht, want bij Coolblue werd er uitgegaan van een groei van 36 procent. De top-vijf verkochte producten bestond uit harde schijven, printers, gps-toestellen, smartphones en fitnestoestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top