Handelaars relatief tevreden over eindejaarverkoop

Handelaars relatief tevreden over eindejaarverkoop

Uit een rondvraag van Unizo blijkt dat de handelaars voorlopig relatief tevreden zijn over de verkoop tijdens de eindejaarperiode. Ten opzichte van vorig jaar kenden de 650 bevraagde handelaars een lichte stijging.

Klanten aangetrokken door gezelligheid

35% verkocht meer dan een jaar geleden, terwijl bij 30 % de omzet ongeveer gelijk bleef. Bij 25% was er wel sprake van een daling van gemiddeld twee procent. Toch klinkt over het algemeen tevredenheid, zegt Unizo.

 

Bij handelaars die een eigen webshop hebben, steeg de omzet ten opzichte van een jaar geleden met gemiddeld 4%. Dat is geen spectaculair verschil ten opzichte van handelaars zonder webshop. Volgens Unizo is dat zo, omdat ook online shoppers tijdens het eindejaar op zoek gaan naar de typische gezelligheid van fysieke winkels.

 

Ook voor de komende solden zijn de handelaars gematigd positief: bjna 50 % verwacht een gelijke tot iets hogere soldenomzet ten opzichte van vorig jaar. De wintersolden starten op dinsdag 3 januari en eindigen op dinsdag 31 januari.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Back to top