Handelaars Westland Shopping krijgen geen schadevergoeding na problemen met plafond | RetailDetail

Handelaars Westland Shopping krijgen geen schadevergoeding na problemen met plafond

Handelaars Westland Shopping krijgen geen schadevergoeding na problemen met plafond

De handelaars van het Westland Shopping Center zijn teleurgesteld dat de eigenaar van het winkelcentrum hen geen schadevergoeding aanbiedt, nadat het winkelcentrum een tijdje gesloten was na problemen met het plafond.

Overmacht

Het plafond van het Westland Shopping Center stortte vorige week gedeeltelijk in, waarna besloten werd om een volledige controle te laten uitvoeren. Daarbij kwamen een aantal veiligheidsproblemen aan het licht en om die te kunnen oplossen, werd het winkelcentrum enkele dagen gesloten.

 

Gisteren was er een vergadering tussen de handelaars en de eigenaar AG Real Estate, op initiatief van de eigenaar. De handelaars hoopten daar te horen te krijgen dat ze vergoed zouden worden voor de geleden schade, maar de eigenaar besloot niet in te gaan op die vraag en beroept zich daarbij op overmacht, waardoor er volgens het huurcontract geen schadevergoeding moet worden betaald.

 

200.000 euro omzetverlies

"Alle winkeliers zijn teleurgesteld", zegt Dirk Buysens, voorzitter van de handelaarsvereniging van het Westland Shopping Center aan Belga. "Ik heb gehoord dat het verlies aan omzet voor de grote winkels oploopt tot meer dan 200.000 euro. We verwachtten geen volledige terugbetaling, maar ze zouden toch mogen komen met een stevig signaal."

 

De handelaars bekijken nu of ze overgaan tot een individuele of collectieve rechtszaak, of ze de verzekering de zaak volledig laten afhandelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.