Handelaars Westland Shopping krijgen geen schadevergoeding na problemen met plafond

Handelaars Westland Shopping krijgen geen schadevergoeding na problemen met plafond

De handelaars van het Westland Shopping Center zijn teleurgesteld dat de eigenaar van het winkelcentrum hen geen schadevergoeding aanbiedt, nadat het winkelcentrum een tijdje gesloten was na problemen met het plafond.

Overmacht

Het plafond van het Westland Shopping Center stortte vorige week gedeeltelijk in, waarna besloten werd om een volledige controle te laten uitvoeren. Daarbij kwamen een aantal veiligheidsproblemen aan het licht en om die te kunnen oplossen, werd het winkelcentrum enkele dagen gesloten.

 

Gisteren was er een vergadering tussen de handelaars en de eigenaar AG Real Estate, op initiatief van de eigenaar. De handelaars hoopten daar te horen te krijgen dat ze vergoed zouden worden voor de geleden schade, maar de eigenaar besloot niet in te gaan op die vraag en beroept zich daarbij op overmacht, waardoor er volgens het huurcontract geen schadevergoeding moet worden betaald.

 

200.000 euro omzetverlies

"Alle winkeliers zijn teleurgesteld", zegt Dirk Buysens, voorzitter van de handelaarsvereniging van het Westland Shopping Center aan Belga. "Ik heb gehoord dat het verlies aan omzet voor de grote winkels oploopt tot meer dan 200.000 euro. We verwachtten geen volledige terugbetaling, maar ze zouden toch mogen komen met een stevig signaal."

 

De handelaars bekijken nu of ze overgaan tot een individuele of collectieve rechtszaak, of ze de verzekering de zaak volledig laten afhandelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Aantal marktkramers weer in stijgende lijn

11/01/2018

Het aantal marktkramers is op vijf jaar tijd met 3,8% toegenomen, zo blijkt uit een analyse die NSZ maakte op basis van cijfers van de FOD Economie. Eind 2016 waren er in ons land 7.798 marktkramers actief.

Back to top