Dash in handen van Duitse Dalli Group | RetailDetail

Handelsmerk Dash op Duitstalige markt in handen van Duitse Dalli Group

Handelsmerk Dash op Duitstalige markt in handen van Duitse Dalli Group

De Duitse Dalli Group heeft de merkrechten van het wasmiddel Dash voor de DACH-regio overgenomen van Procter & Gamble. Ook het merkrecht van Bonux voor vrijwel heel Europa, met uitzondering van Turkije, komt in handen van de groep.

“Baanbrekende stap”

Een overnamebedrag werd er niet bekend gemaakt en de overname moet ook nog goedgekeurd worden door de mededingingsautoriteiten. Toch is Dalli-topman Hermann Wirtz erg opgetogen: “Dit is een baanbrekende stap in de strategische ontwikkeling van ons bedrijf”, zei hij tegen de Aachener Zeitung. Ook de rest van de raad van bestuur noemt de overname de "perfecte volgende stap in de ontwikkeling van het bedrijf".

 

Dalli heeft in Stolberg nabij Aken de grootste wasmiddelenfabriek ter wereld, waar het jaarlijks 120.000 ton wasmiddelen produceert voor discountmerken als Cien, W5 en Tandil. In 2014 nam het ook al een productiesite van P&G over in Roemenië. De voorbije jaren is de groep dan ook vooral bezig met de expansie buiten Duitsland, aangezien de markt in het thuisland stagneert. Ook in het Nederlandse Hoensbroek beschikt Dalli over een grote fabriek.

 

Het is nog niet duidelijk waar Dalli Dash en Bonux gaat produceren, maar P&G blijft de producten die in de deal betrokken zijn nog tot negen maanden na de afronding van de deal zelf produceren. Buiten de regio's die in de deal betrokken zijn, zal P&G de merkrechten zelf in handen houden en dus ook instaan voor de productie.

 

Dash zag in 1962 het licht bij Procter & Gamble en het merk groeide sindsdien uit tot één van de meest populaire merken in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Het Franse Bonux is zelfs nog enkele jaren ouder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.