Dash in handen van Duitse Dalli Group | RetailDetail

Handelsmerk Dash op Duitstalige markt in handen van Duitse Dalli Group

Handelsmerk Dash op Duitstalige markt in handen van Duitse Dalli Group

De Duitse Dalli Group heeft de merkrechten van het wasmiddel Dash voor de DACH-regio overgenomen van Procter & Gamble. Ook het merkrecht van Bonux voor vrijwel heel Europa, met uitzondering van Turkije, komt in handen van de groep.

“Baanbrekende stap”

Een overnamebedrag werd er niet bekend gemaakt en de overname moet ook nog goedgekeurd worden door de mededingingsautoriteiten. Toch is Dalli-topman Hermann Wirtz erg opgetogen: “Dit is een baanbrekende stap in de strategische ontwikkeling van ons bedrijf”, zei hij tegen de Aachener Zeitung. Ook de rest van de raad van bestuur noemt de overname de "perfecte volgende stap in de ontwikkeling van het bedrijf".

 

Dalli heeft in Stolberg nabij Aken de grootste wasmiddelenfabriek ter wereld, waar het jaarlijks 120.000 ton wasmiddelen produceert voor discountmerken als Cien, W5 en Tandil. In 2014 nam het ook al een productiesite van P&G over in Roemenië. De voorbije jaren is de groep dan ook vooral bezig met de expansie buiten Duitsland, aangezien de markt in het thuisland stagneert. Ook in het Nederlandse Hoensbroek beschikt Dalli over een grote fabriek.

 

Het is nog niet duidelijk waar Dalli Dash en Bonux gaat produceren, maar P&G blijft de producten die in de deal betrokken zijn nog tot negen maanden na de afronding van de deal zelf produceren. Buiten de regio's die in de deal betrokken zijn, zal P&G de merkrechten zelf in handen houden en dus ook instaan voor de productie.

 

Dash zag in 1962 het licht bij Procter & Gamble en het merk groeide sindsdien uit tot één van de meest populaire merken in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Het Franse Bonux is zelfs nog enkele jaren ouder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Back to top