Handelsmerk Dash op Duitstalige markt in handen van Duitse Dalli Group

Handelsmerk Dash op Duitstalige markt in handen van Duitse Dalli Group

De Duitse Dalli Group heeft de merkrechten van het wasmiddel Dash voor de DACH-regio overgenomen van Procter & Gamble. Ook het merkrecht van Bonux voor vrijwel heel Europa, met uitzondering van Turkije, komt in handen van de groep.

“Baanbrekende stap”

Een overnamebedrag werd er niet bekend gemaakt en de overname moet ook nog goedgekeurd worden door de mededingingsautoriteiten. Toch is Dalli-topman Hermann Wirtz erg opgetogen: “Dit is een baanbrekende stap in de strategische ontwikkeling van ons bedrijf”, zei hij tegen de Aachener Zeitung. Ook de rest van de raad van bestuur noemt de overname de "perfecte volgende stap in de ontwikkeling van het bedrijf".

 

Dalli heeft in Stolberg nabij Aken de grootste wasmiddelenfabriek ter wereld, waar het jaarlijks 120.000 ton wasmiddelen produceert voor discountmerken als Cien, W5 en Tandil. In 2014 nam het ook al een productiesite van P&G over in Roemenië. De voorbije jaren is de groep dan ook vooral bezig met de expansie buiten Duitsland, aangezien de markt in het thuisland stagneert. Ook in het Nederlandse Hoensbroek beschikt Dalli over een grote fabriek.

 

Het is nog niet duidelijk waar Dalli Dash en Bonux gaat produceren, maar P&G blijft de producten die in de deal betrokken zijn nog tot negen maanden na de afronding van de deal zelf produceren. Buiten de regio's die in de deal betrokken zijn, zal P&G de merkrechten zelf in handen houden en dus ook instaan voor de productie.

 

Dash zag in 1962 het licht bij Procter & Gamble en het merk groeide sindsdien uit tot één van de meest populaire merken in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Het Franse Bonux is zelfs nog enkele jaren ouder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. Die komt nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Tom&Co mikt op 25 Franse winkels tegen eind dit jaar

17/08/2017

Ruim één jaar na de verkoop door Delhaize zit de keten van dierenspeciaalzaken Tom&Co boordevol plannen. De groep werkt aan een webshop en wil tegelijk in Frankrijk het aantal fysieke winkels opdrijven, om zo de omslag te maken naar een heus omnichannelbedrijf.

Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc verkocht aan een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Back to top