Dash in handen van Duitse Dalli Group | RetailDetail

Handelsmerk Dash op Duitstalige markt in handen van Duitse Dalli Group

Handelsmerk Dash op Duitstalige markt in handen van Duitse Dalli Group

De Duitse Dalli Group heeft de merkrechten van het wasmiddel Dash voor de DACH-regio overgenomen van Procter & Gamble. Ook het merkrecht van Bonux voor vrijwel heel Europa, met uitzondering van Turkije, komt in handen van de groep.

“Baanbrekende stap”

Een overnamebedrag werd er niet bekend gemaakt en de overname moet ook nog goedgekeurd worden door de mededingingsautoriteiten. Toch is Dalli-topman Hermann Wirtz erg opgetogen: “Dit is een baanbrekende stap in de strategische ontwikkeling van ons bedrijf”, zei hij tegen de Aachener Zeitung. Ook de rest van de raad van bestuur noemt de overname de "perfecte volgende stap in de ontwikkeling van het bedrijf".

 

Dalli heeft in Stolberg nabij Aken de grootste wasmiddelenfabriek ter wereld, waar het jaarlijks 120.000 ton wasmiddelen produceert voor discountmerken als Cien, W5 en Tandil. In 2014 nam het ook al een productiesite van P&G over in Roemenië. De voorbije jaren is de groep dan ook vooral bezig met de expansie buiten Duitsland, aangezien de markt in het thuisland stagneert. Ook in het Nederlandse Hoensbroek beschikt Dalli over een grote fabriek.

 

Het is nog niet duidelijk waar Dalli Dash en Bonux gaat produceren, maar P&G blijft de producten die in de deal betrokken zijn nog tot negen maanden na de afronding van de deal zelf produceren. Buiten de regio's die in de deal betrokken zijn, zal P&G de merkrechten zelf in handen houden en dus ook instaan voor de productie.

 

Dash zag in 1962 het licht bij Procter & Gamble en het merk groeide sindsdien uit tot één van de meest populaire merken in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Het Franse Bonux is zelfs nog enkele jaren ouder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.