Hans Anders stelt directeur omnichannel aan | RetailDetail

Hans Anders stelt directeur omnichannel aan

Hans Anders stelt directeur omnichannel aan
Hans Anders

Optiekketen Hans Anders heeft met Bram Bruijns een directeur omnichannel aangesteld, een nieuwe functie binnen de groep. Bruijns wordt verantwoordelijk voor omnichannel op alle markten van Hans Anders.

 

“ Online steeds belangrijker”

Bram Bruijns is sinds begin deze maand aan de slag bij Hans Anders en was voorheen werkzaam bij modebedrijf WE Fashion, waar hij e-commercedirecteur was. Daarvoor bekleedde hij vier jaar een gelijkaardige functie bij Kijkshop. Bij Hans Anders zal Bruijns de integratie van online en offline retail overzien in Nederland, maar ook in België, Frankrijk en bij Direkt Optik in Zweden. "De meeste klanten kopen hun producten voor optiek en gehoor in onze fysieke winkels, maar de onlinekanalen worden steeds belangrijker in het oriëntatieproces voorafgaand aan de aankoop", zegt een woordvoerder aan RetailTrends.

 

In tegenstelling tot de meeste concurrentie verkoopt Hans Anders ook volledige brillen via de webshop. Volgens de keten is dat zeker haalbaar voor klanten die de sterktes van hun brilglazen kennen en bijvoorbeeld op zoek zijn naar een goedkope tweede bril. De meeste andere optiekketens vragen ook bij online bestellingen aan hun klanten om de details af te handelen in de winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.