Hans Anders stelt directeur omnichannel aan | RetailDetail

Hans Anders stelt directeur omnichannel aan

Hans Anders stelt directeur omnichannel aan
Hans Anders

Optiekketen Hans Anders heeft met Bram Bruijns een directeur omnichannel aangesteld, een nieuwe functie binnen de groep. Bruijns wordt verantwoordelijk voor omnichannel op alle markten van Hans Anders.

 

“ Online steeds belangrijker”

Bram Bruijns is sinds begin deze maand aan de slag bij Hans Anders en was voorheen werkzaam bij modebedrijf WE Fashion, waar hij e-commercedirecteur was. Daarvoor bekleedde hij vier jaar een gelijkaardige functie bij Kijkshop. Bij Hans Anders zal Bruijns de integratie van online en offline retail overzien in Nederland, maar ook in België, Frankrijk en bij Direkt Optik in Zweden. "De meeste klanten kopen hun producten voor optiek en gehoor in onze fysieke winkels, maar de onlinekanalen worden steeds belangrijker in het oriëntatieproces voorafgaand aan de aankoop", zegt een woordvoerder aan RetailTrends.

 

In tegenstelling tot de meeste concurrentie verkoopt Hans Anders ook volledige brillen via de webshop. Volgens de keten is dat zeker haalbaar voor klanten die de sterktes van hun brilglazen kennen en bijvoorbeeld op zoek zijn naar een goedkope tweede bril. De meeste andere optiekketens vragen ook bij online bestellingen aan hun klanten om de details af te handelen in de winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.