Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan
Shutterstock

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Totale renovatie

‘s Werelds bekendste winkel en Londens icoon Harrods zal de komende drie jaar volledig heringericht worden, liet Harrods-CEO Michael Ward, op rondreis in China voor de lancering van het Harrods Magazine, weten aan de South China Morning Post. De voorgevel zelf komt niet in de steigers te staan, maar binnen zullen de 330 afdelingen – goed voor zowat 90.000 m² winkelplezier – een totale renovatie ondergaan.

 

Het is de eerste keer sinds zijn oprichting in 1834 dat Harrods een renovatie van deze omvang plant. De voorbije jaren breidde de winkel in Knightsbridge vooral zijn winkeloppervlakte uit, met onder meer het grootste schoenenparadijs ter wereld en een nieuwe wijnafdeling.

 

Focus op China

Harrods pompt 200 miljoen Britse pond in het project, waarvan een deel ook zal gaan naar het uitbreiden van het online aanbod van het luxewarenhuis. Het Verenigd Koninkrijk blijft dan wel de belangrijkste markt voor het Londense winkelparadijs, maar het belang van online verkoop neemt toe, ook en vooral in China (waaronder de voormalig Britse kolonie Hong Kong).

 

“Harrods concentreert zich al verschillende jaren op het Oosten als afzetmarkt,” zegt Ward. “China is onze belangrijkste buitenlandse markt en genereert een vijfde van onze omzet, Hong Kong is de snelst opkomende markt.” Om zijn Aziatisch cliënteel van dienst te zijn, denkt Harrods onder meer aan bewegwijzering en productinformatie in het Chinees.

 

Harrods opende eerder dit jaar nog een theehuis in Peking, maar plannen voor een Harrods-filiaal in China zijn er niet. “Er kan maar één Harrods zijn,” aldus Ward.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top