Deze herfst heel wat nieuwe winkels in Stadsfeestzaal

Heel wat nieuwe winkels in Stadsfeestzaal

Heel wat nieuwe winkels in Stadsfeestzaal

De Stadsfeestzaal in Antwerpen gaat de komende maanden een grote verandering doormaken: er komen heel wat nieuwe kiosken en winkels in het winkelcentrum, die ervoor moeten zorgen dat de bezoekersaantallen terug stijgen.

Breder aanbod

Het afgelopen weekend opende alvast Jules Destrooper en La Maison du Chocolat Belge samen een kiosk in de Stadsfeestzaal, voor koekjesfabrikant Jules Destrooper meteen de eerste winkel in België.

 

In de kelderverdieping maakt discounter Action dan weer zijn opwachting in oktober. Daar neemt het de plaats in van Blokker, Casa en Bart Smit. Die ketens van de Blokker Holding hielden het een tijdje geleden al voor bekeken. Met de komst van Action zet de Stadsfeestzaal ook de verandering van het imago verder: in de begindagen had het winkelcentrum een eerder exclusief karakter, maar daar wordt nu meer en meer van afgestapt.

 

“Het klopt dat we een 'breder' aanbod hebben dan in de begindagen, toen we nog een exclusiever imago hadden met de champagnebar die vorig jaar werd afgebroken. Elke bezoeker in onze stad moet zijn gading kunnen vinden”, zegt Steven Bervoets, manager van het winkelcentrum, aan HLN.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.