Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten | RetailDetail

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

 

Behoefte aan betaalbare winkels in Dubai

Het winkellandschap van Dubai kent vooral veel luxewinkels, terwijl de lokale bevolking (die vooral bestaat uit gezinnen) juist veel behoefte heeft aan winkels met betaalbare en kwalitatief hoogwaardige producten, klinkt de redenering van Hema.  Daarom gaat de keten samenwerken met de Apparel Group en opent ze drie eerste winkels in Dubai. Apparel Group exploiteert wereldwijd 1750 winkels voor merken als Tommy Hilfiger, Calvin Klein en Rituals. In de komende jaren verwacht Hema alvast meer winkels te openen in andere landen in de regio.

 

“Al langer bestaat er veel interesse voor Hema uit landen buiten Europa. Daarom hebben we in de afgelopen periode onze winkelformule en organisatie zo ingericht dat we heel snel en eenvoudig winkels kunnen openen in nieuwe landen” zegt internationaal directeur Richard Flint. Er is nu voor Dubai gekozen vanwege het grote potentieel en de interessante geografische ligging.

 

Hema kondigde onlangs ook al haar entree aan in de Oostenrijkse markt. In landen waar de retailer op dit moment al actief is, zoals Frankrijk, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk wil het de komende jaren eveneens meer winkels openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.