Hema mikt op luchthavens en stations in België

Hema mikt op luchthavens en stations in België
Shutterstock

De Nederlandse keten Hema ziet nog ruimte voor een tiental winkels in België, maar mikt daarbij wel op kleinere panden op luchthavens en in stations. Dat soort winkels heeft de keten momenteel nog niet in België.

Grote reclamepanelen

In Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk is Hema wel al te vinden op die locaties en dat zijn de winkels waar het per vierkante meter ook het meeste omzet haalt. “Mensen halen er online bestelde producten af of kopen er. Doordat ze op drukke locaties liggen, zijn het eigenlijk ook grote reclamepanelen”, zegt CEO Tjeerd Jegen aan De Tijd.

 

Ook de vernieuwing van de bestaande winkels gaat gestaag verder. Daarnaast wordt er ook werk gemaakt van twee flagshipstores in België: de eerste opende vandaag de deuren aan het Muntplein in Brussel en later deze maand is het de beurt aan Antwerpen. De meest opvallende vernieuwing is in het restaurant te vinden, waar voortaan alles vers wordt bereid en er een speciaal horecateam aan de slag is. “In Tilburg verdubbelde de omzet van ons restaurant. Ook voor Brussel zijn de verwachtingen hoog.”

 

Tot slot wordt er ook steeds meer ingezet op de online verkoop, waar Hema momenteel 4 tot 5% van de omzet haalt. “Als je er onze fotoafdrukdienst bijrekent, doen we zelfs 10% online. Onze webwinkel is winstgevend en zal nog winstgevender worden, want een week geleden hebben we het verpakken van pakketten geautomatiseerd”, aldus Jegen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Casa keert terug naar Mortsel

22/01/2018

Winkelketen Casa opent eind deze maand een nieuwe vestiging in Mortsel, bij Antwerpen. Daar had ze eerder al een winkel, maar die verdween een tijdje geleden. Nu neemt de keten haar intrede in het oude pand van Blokker.

Back to top