Hema opent eerste Belgische flagshipstores met internationale formule | RetailDetail

Hema opent eerste Belgische flagshipstores met internationale formule

Hema opent eerste Belgische flagshipstores met internationale formule

Het Nederlandse Hema heeft vandaag aan het Muntplein in Brussel de eerste Belgische flagshipstore geopend volgens het internationale concept. Eind deze week opent ook in Antwerpen zo'n winkel de deuren.

Lekker Hema

Het meest opvallende aspect in het nieuwe concept is ‘Lekker Hema’, waarin de restaurants en de foodafdelingen een volledig nieuwe invulling hebben gekregen. Zo hebben de restaurants een nieuw interieur met aparte counters, waar salades, huisgemaakte friet, verse pasta’s, pizza’s, gezonde broodjes en verse soepen worden bereid terwijl de klant wacht. De restaurants hebben daarom ook hun eigen horecateam en worden niet langer uitgebaat door het personeel van de winkel.

 

Het internationale concept werd de voorbije maanden al bij 70 kleine Belgische en 316 Nederlandse kleine winkels gelanceerd. De formule voor grote winkels wordt nu bij vijf vestigingen getest, waaronder dus Brussel en Antwerpen. De drie andere testwinkels bevinden zich in Nederland.

 

In het nieuwe concept wordt de winkelvloer opgedeeld in verschillende werelden, waar alle producten op een logische manier worden samengebracht. In de winkels in Brussel en Antwerpen worden ook de schoonheidsproducten op geheel vernieuwde wijze gepresenteerd, waarbij de keten inspeelt op beleving met uitgebreide testmogelijkheden van de producten.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.