Hema opent eerste Belgische flagshipstores met internationale formule

Hema opent eerste Belgische flagshipstores met internationale formule

Het Nederlandse Hema heeft vandaag aan het Muntplein in Brussel de eerste Belgische flagshipstore geopend volgens het internationale concept. Eind deze week opent ook in Antwerpen zo'n winkel de deuren.

Lekker Hema

Het meest opvallende aspect in het nieuwe concept is ‘Lekker Hema’, waarin de restaurants en de foodafdelingen een volledig nieuwe invulling hebben gekregen. Zo hebben de restaurants een nieuw interieur met aparte counters, waar salades, huisgemaakte friet, verse pasta’s, pizza’s, gezonde broodjes en verse soepen worden bereid terwijl de klant wacht. De restaurants hebben daarom ook hun eigen horecateam en worden niet langer uitgebaat door het personeel van de winkel.

 

Het internationale concept werd de voorbije maanden al bij 70 kleine Belgische en 316 Nederlandse kleine winkels gelanceerd. De formule voor grote winkels wordt nu bij vijf vestigingen getest, waaronder dus Brussel en Antwerpen. De drie andere testwinkels bevinden zich in Nederland.

 

In het nieuwe concept wordt de winkelvloer opgedeeld in verschillende werelden, waar alle producten op een logische manier worden samengebracht. In de winkels in Brussel en Antwerpen worden ook de schoonheidsproducten op geheel vernieuwde wijze gepresenteerd, waarbij de keten inspeelt op beleving met uitgebreide testmogelijkheden van de producten.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top