HEMA wil met ‘meer HEMA’ klantentrouw prikkelen | RetailDetail

HEMA wil met ‘meer HEMA’ klantentrouw prikkelen

HEMA wil met ‘meer HEMA’ klantentrouw prikkelen

HEMA wil met de lancering van loyaliteitsprogramma ‘meer HEMA’ de klantentrouw prikkelen. Nederlandse kopers kunnen met een fysieke en een digitale klantenpas in de HEMA app voor extra korting op producten sparen.

Als app en klantenpas

HEMA introduceert het programma omdat er naar eigen zeggen onder trouwe klanten vraag is naar een klantenpas. Klanten die deelnemen krijgen voor iedere euro die ze besteden bij HEMA een punt, dat ze kunnen inwisselen voor digitale vouchers voor korting op verschillende producten naar keuze. Het aanbod aan vouchers verandert maandelijks. Het klantenprogramma krijgt in de toekomst meer diensten, zoals evenents en het opslaan van kassabonnen in de app. Klanten die jarig zijn krijgen bovendien een gratis tompouce.

 

De klant kan het ‘meer HEMA'-programma in de vernieuwde HEMA-app downloaden of als klantenpas in de portemonnee houden. Online en in de app zijn puntensaldo en beschikbare vouchers in te zien en te activeren. Tot 1 april krijgen nieuwe deelnemers aan het klantenprogramma, naast een welkomstcadeau van 25 spaarpunten, vijf euro korting op hun volgende aankoop.

 

Meer zicht op aankopen

Hema wil met het programma meer zicht krijgen op klantenaankopen en kopers op basis van hun aankopen beter informeren over producten en aanbiedingen. "Een loyaliteitsprogramma past bij de strategie van HEMA die is gericht op groei in het buitenland, de revitalisatie van HEMA in de Benelux en de ontwikkeling van e-commerce.", zegt marketingdirecteur Adriana Hoppenbrouwer.

 

Het warenhuis wil 'meer HEMA' gaandeweg ook voor klanten in het buitenland beschikbaar maken. De formule telt in het buitenland ongeveer 700 winkels in zeven landen: Belgie, Frankrijk, Engeland, Spanje en binnenkort ook in Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.