Hema wil naar verdere Spaanse expansie | RetailDetail

Hema wil nog eens 150 Spaanse winkels

Hema wil nog eens 150 Spaanse winkels
shutterstock

Hema wil in Spanje nog eens 150 winkels openen. Na winkels in Madrid en Barcelona kijkt de retailer naar een verdere expansie in steden als Valencia, Bilbao, Malaga en Sevilla.

Stations en andere locaties

De retailer investeert in de komende vijf jaar 75 miljoen voor de Spaanse expansie, zo meldde internationaal directeur Richard Flint tegenover het Spaanse persbureau EFE. Stations en luchthavens, locaties met grote bezoekersstromen, komen in beeld voor opening van nieuwe Hema-winkels. Hema begon onlangs in Barcelona haar derde winkel en heeft al vijf vestigingen in de Spaanse hoofdstad Madrid.

 

De internationale omzet van Hema moet over twee jaar zijn verdubbeld. De retailketen, die ruim 700 locaties in Europa telt, wil ook in Frankrijk meer winkels starten. Hier telt Hema inmiddels ruim veertig vestigingen. Volgend jaar moet bovendien de expansie in Duitsland versneld op gang komen. Begin dit jaar opende Hema in Keulen zijn eerste Duitse winkel.

 

De formule van Lion Capital, die momenteel in de verkoop staat, wil met een nadruk op Europese groei inzetten op meer schaalgrootte.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.