Hogere prijzen zorgen voor groei bij Unilever

Hogere prijzen zorgen voor groei bij Unilever

In het derde kwartaal van zijn boekjaar is de omzet van Unilever voornamelijk gegroeid dankzij hogere prijzen voor zijn producten. Het verkochte volume ging er echter licht op achteruit.

Meer ijsjes verkocht dankzij goed weer

De totale omzet voor het derde kwartaal kwam bij Unilever uit op 13,4 miljard euro, een groei van 3,2% ten opzichte van een jaar eerder. Die groei kwam er volledig dankzij hogere prijzen: die lagen 3,6% hoger dan een jaar eerder, terwijl het verkochte volume net 0,4% daalde.

 

De grootste groei kwam er in het segment Refreshment, de enige afdeling van Unilever waar ook het verkochte volume steeg. Die volumegroei van 1,3% was grotendeels te danken aan het goede weer in Europa, waardoor merken als Magnum en Ben & Jerry’s vlot verkocht werden.

 

Bij Personal Care, Foods en Home Care daalde het verkochte volume, maar die daling werd overal tenietgedaan door hogere prijzen. Die hogere prijzen zorgen wel al voor wat wrevel bij enkele supermarktketens: zo heeft Unilever een dispuut met het Britse Tesco, dat weigert om een hogere prijs te betalen voor een aantal producten, waardoor die nu niet meer in de winkels te vinden zijn. Unilever verwacht dat het voor het volledige boekjaar 2016 nog steeds sterker zal groeien dan de concurrentie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Fietsherstellers weigeren fietsen van mindere kwaliteit

11/08/2017

Steeds meer fietsherstellers weigeren om fietsen te herstellen die online of in de supermarkt werden gekocht. Ze geven daarbij liever voorrang aan de eigen klanten of fietsen van de topmerken.

Recordomzet voor Henkel

10/08/2017

Henkel zag in het tweede kwartaal zijn omzet afklokken op een record van net geen 5,1 miljard euro, met dank aan de overname van wasmiddelconcern Sun. Voor het eerst in zijn geschiedenis klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro.

Ook Dreamland weg uit centrum Eeklo

10/08/2017

Speelgoed- en vrijetijdsketen Dreamland sluit eind dit jaar de deuren van zijn vestiging in Eeklo. De Colruyt-dochter is op zoek naar een ruimer pand met meer parkeergelegenheid. Het vertrek is een nieuwe aderlating voor het centrum van Eeklo.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top