Hogere prijzen zorgen voor groei bij Unilever

Hogere prijzen zorgen voor groei bij Unilever

In het derde kwartaal van zijn boekjaar is de omzet van Unilever voornamelijk gegroeid dankzij hogere prijzen voor zijn producten. Het verkochte volume ging er echter licht op achteruit.

Meer ijsjes verkocht dankzij goed weer

De totale omzet voor het derde kwartaal kwam bij Unilever uit op 13,4 miljard euro, een groei van 3,2% ten opzichte van een jaar eerder. Die groei kwam er volledig dankzij hogere prijzen: die lagen 3,6% hoger dan een jaar eerder, terwijl het verkochte volume net 0,4% daalde.

 

De grootste groei kwam er in het segment Refreshment, de enige afdeling van Unilever waar ook het verkochte volume steeg. Die volumegroei van 1,3% was grotendeels te danken aan het goede weer in Europa, waardoor merken als Magnum en Ben & Jerry’s vlot verkocht werden.

 

Bij Personal Care, Foods en Home Care daalde het verkochte volume, maar die daling werd overal tenietgedaan door hogere prijzen. Die hogere prijzen zorgen wel al voor wat wrevel bij enkele supermarktketens: zo heeft Unilever een dispuut met het Britse Tesco, dat weigert om een hogere prijs te betalen voor een aantal producten, waardoor die nu niet meer in de winkels te vinden zijn. Unilever verwacht dat het voor het volledige boekjaar 2016 nog steeds sterker zal groeien dan de concurrentie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

26/09/2017

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Back to top