Holland Shopping Alliantie wil Nederland aantrekkelijker maken voor toeristen

Holland Shopping Alliantie wil Nederland aantrekkelijker maken voor toeristen
http://www.shutterstock.com/nl/pic-451631440/stock-photo-shoppingstreet-zwolle-the-netherlands-july.html?src=YbMU9vFkmrPkoB_MrFkg8g-1-0

De Holland Shopping Alliantie wil Nederland belangrijker maken als internationale winkelbestemming. De alliantie heeft als doel meer zichtbaarheid te creëren voor het Nederlandse retailaanbod.

Uniek DNA tonen

Jaarlijks wordt er in Nederland al 600 miljoen euro uitgegeven door internationale bezoekers en INretail en NBTC hopen dankzij hun alliantie het aantal bezoekers en de uitgaven de hoogte in te stuwen. In 2015 waren er vijftien miljoen internationale bezoekers, een stijging van 8% ten opzichte van 2014.

 

“De Holland Shopping Alliantie bevindt zich op het snijvlak van retail, toerisme en cultuur - de combinatie die bezoekers ervaren”, zegt Jos Vranken, algemeen directeur van NBTC. “Het DNA van Nederlandse plaatsen is uniek in de wereld. Op een relatief klein oppervlak vinden toeristen een compleet aanbod van vaak historische gegroeide winkelroutes, horeca-, evenementen- en cultuuraanbod. Dat kennen ze niet in eigen land en wordt daarom enorm gewaardeerd”, voegt Jan Meerman, algemeen directeur van INretail, daar aan toe.

 

Vranken en Meerman hopen dat ook andere partijen uit de sectors retail en toerisme zich willen aansluiten bij het initiatief. De Holland Shopping Alliantie maakt ook deel uit van de Retailagenda van minister Kamp, waarmee de retail in Nederland sterk gestimuleerd moet worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Back to top