Holland Shopping Alliantie wil Nederland aantrekkelijker maken voor toeristen | RetailDetail

Holland Shopping Alliantie wil Nederland aantrekkelijker maken voor toeristen

Holland Shopping Alliantie wil Nederland aantrekkelijker maken voor toeristen
http://www.shutterstock.com/nl/pic-451631440/stock-photo-shoppingstreet-zwolle-the-netherlands-july.html?src=YbMU9vFkmrPkoB_MrFkg8g-1-0

De Holland Shopping Alliantie wil Nederland belangrijker maken als internationale winkelbestemming. De alliantie heeft als doel meer zichtbaarheid te creëren voor het Nederlandse retailaanbod.

Uniek DNA tonen

Jaarlijks wordt er in Nederland al 600 miljoen euro uitgegeven door internationale bezoekers en INretail en NBTC hopen dankzij hun alliantie het aantal bezoekers en de uitgaven de hoogte in te stuwen. In 2015 waren er vijftien miljoen internationale bezoekers, een stijging van 8% ten opzichte van 2014.

 

“De Holland Shopping Alliantie bevindt zich op het snijvlak van retail, toerisme en cultuur - de combinatie die bezoekers ervaren”, zegt Jos Vranken, algemeen directeur van NBTC. “Het DNA van Nederlandse plaatsen is uniek in de wereld. Op een relatief klein oppervlak vinden toeristen een compleet aanbod van vaak historische gegroeide winkelroutes, horeca-, evenementen- en cultuuraanbod. Dat kennen ze niet in eigen land en wordt daarom enorm gewaardeerd”, voegt Jan Meerman, algemeen directeur van INretail, daar aan toe.

 

Vranken en Meerman hopen dat ook andere partijen uit de sectors retail en toerisme zich willen aansluiten bij het initiatief. De Holland Shopping Alliantie maakt ook deel uit van de Retailagenda van minister Kamp, waarmee de retail in Nederland sterk gestimuleerd moet worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.