Home of Retail is open: bekijk de foto’s!

Home of Retail is open: bekijk de foto’s!
Home of Retail

Op 7 juni vond de officiële opening plaats van Home of Retail, het nieuwe kennisplatform van RetailDetail. Hier vind je de eerste beelden van een goed gevulde dag met rondleidingen, workshops, seminars en een feestelijke receptie. 

Het winkelen van morgen

Home of Retail is een uniek co-creatieplatform dat retailers, fabrikanten en toeleveranciers samenbrengt om te bouwen aan het winkelen van morgen. Meer dan ooit immers hebben winkelbedrijven nood aan ondersteuning in een wereld die razendsnel verandert. Antwerps Schepen Koen Kennis, die het kenniscentrum officieel opende, toonde zich verheugd dat Home of Retail zich vestigt in de toonaangevende winkelstad die Antwerpen is.  


De blikvanger van Home of Retail is de 1200 vierkante meter grote belevingsruimte anyVille waar bezoekers met alle zintuigen beleven hoe consumenten in de nabije toekomst zullen shoppen. Het parcours start in een futuristisch appartement met intelligente apparatuur zoals de Amazon Home voice assistant en de slimme koelkast van Samsung. In de winkelstraat met pop-ups ontdek je de kapper en de koffieshop van de toekomst, en zelfs een heuse virtual reality store. Een fullbodyscan meet perfect je kledijmaten. In de department store kan je kennismaken met uiteenlopende toepassingen: robots, interactieve spiegels, 3D-printers, analysetools die winkelgedrag in kaart brengen…
 

Concurrentiepositie versterken

Maar Home of Retail is meer dan een bezoekerscentrum. Het project doet aan onderzoek, publiceert white papers, en vertaalt die kennis en ervaring ook naar de praktijk in expertgroepen en workshops met geaccrediteerde consultants. Het concept wordt mede aangestuurd door de vzw 'Future of Shopping' waarin retailers zelf aan het stuur zitten om samen hun uitdagingen en vraagstukken aan te pakken. Voorzitter van deze vzw is Erwin Van Osta, CEO van doe-het-zelfketen Hubo


"We verenigen retailers, partners, scale-ups, universiteiten, experten, verenigingen, steden en gemeenten om in co-creatie aan de toekomst te werken zodat ze hun concurrentiepositie kunnen versterken", zegt medeoprichter Jorg Snoeck van RetailDetail. De timing is perfect, nu er na de e-commerceboom een nieuwe golf van digitalisering zit aan te komen met artificiële intelligentie, robotisering, IoT, augmented en virtual reality. Deze trein mogen retailers in geen geval missen. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

26/09/2017

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Back to top