Houtmarktpassage Breda krijgt pop-up winkels | RetailDetail

Houtmarktpassage Breda krijgt pop-upwinkels

 Houtmarktpassage Breda krijgt pop-upwinkels

De Houtmarktpassage in Breda krijgt dit najaar enkele pop-upwinkels. De tijdelijke zaken starten vooruitlopend op de grondige renovatie van de winkelstraat volgend jaar.

Pop-up Sissy Boy

Na de zomer opent hier kledingformule Sissy Boy en krijgt Puur Woon Design er een tweede Bredase vestiging. Into The Woods verhuist naar een andere locatie in de winkelstraat en opent daar een winkel in woonaccessoires en cadeauproducten. Op de vrijgekomen plek start een meubel- en lifestylewinkel. In een van de drie overige vrije winkelunits in de Bredase winkelstraat zou een horecaconcept kunnen stappen, “bijvoorbeeld een sappenbar of een broodjeszaak," stelt Maurice Vermeulen van Business 2 Real Estate.

 

De Bredase Houtmarktpassage ondergaat vanaf volgend jaar na jarenlange leegstand een grondige vernieuwing. De renovatie, die in fasen wordt uitgevoerd, moet de passage in een open, meer toegankelijke winkelstraat veranderen. De overkapping gaat weg, de ingangen aan de Houtsmarkt en Ginnekenmarkt worden ruimer en gevels en bestrating krijgen een opknapbeurt.

 

De operatie is mogelijk nu het merendeel van het vastgoed in handen is van één partij: een nieuwe vastgoedonderneming die is opgericht door Maas-Jacobs en ondernemer Marcel van Gelderen van modeketen Men at Work. Hoewel het verbouwen van de Houtmarktpassage al geruime tijd onderwerp van gesprek was, lukte uitvoeren tot dusver niet omdat driekwart van de ondernemers in de Vereniging van Eigenaren hiermee akkoord moet gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?