Houtmarktpassage Breda krijgt pop-up winkels | RetailDetail

Houtmarktpassage Breda krijgt pop-upwinkels

 Houtmarktpassage Breda krijgt pop-upwinkels

De Houtmarktpassage in Breda krijgt dit najaar enkele pop-upwinkels. De tijdelijke zaken starten vooruitlopend op de grondige renovatie van de winkelstraat volgend jaar.

Pop-up Sissy Boy

Na de zomer opent hier kledingformule Sissy Boy en krijgt Puur Woon Design er een tweede Bredase vestiging. Into The Woods verhuist naar een andere locatie in de winkelstraat en opent daar een winkel in woonaccessoires en cadeauproducten. Op de vrijgekomen plek start een meubel- en lifestylewinkel. In een van de drie overige vrije winkelunits in de Bredase winkelstraat zou een horecaconcept kunnen stappen, “bijvoorbeeld een sappenbar of een broodjeszaak," stelt Maurice Vermeulen van Business 2 Real Estate.

 

De Bredase Houtmarktpassage ondergaat vanaf volgend jaar na jarenlange leegstand een grondige vernieuwing. De renovatie, die in fasen wordt uitgevoerd, moet de passage in een open, meer toegankelijke winkelstraat veranderen. De overkapping gaat weg, de ingangen aan de Houtsmarkt en Ginnekenmarkt worden ruimer en gevels en bestrating krijgen een opknapbeurt.

 

De operatie is mogelijk nu het merendeel van het vastgoed in handen is van één partij: een nieuwe vastgoedonderneming die is opgericht door Maas-Jacobs en ondernemer Marcel van Gelderen van modeketen Men at Work. Hoewel het verbouwen van de Houtmarktpassage al geruime tijd onderwerp van gesprek was, lukte uitvoeren tot dusver niet omdat driekwart van de ondernemers in de Vereniging van Eigenaren hiermee akkoord moet gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.